J
jooosan
hejsan..jag har en fjording hemma..o jag kan inte få stubbmanen jämn..nån som har ngt bra tips på hur man ska klippa för att få den jämn?! vore även kul med lite fjordis bilder(=
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
beauspirit skrev:min vb. travare har stubbman. han passar mkt bra i det. tyvärr har han rätt tunn man så den har svårt att stå upp, så den måste vara väääldigt kort för att den ska stå helt rakt upp.
nu är den kanske 5 cm och står rätt ok upp, men lutar ändel åt vänster, den sidan han alltid haft manen på (när han hade ryckt eller lång man gick det bara att ha den åt det hållet, den vägrade lägga sig åt höger. så manen är rätt inbiten på att ligga till vänster)
så stubbmanen hans är finare från vänster sida, men men den duger!
här är två gamla bilder från okt/nov, men ser i princip samma ut nu:
"Jättekort så den garanterat står upp, eller lite längre så halsen ser tjockare ut?"
blir den för lång står den nog inte upp, men det beror ju på hur tjock manen är.
ser ingen nackdel, utom att den blir förstörd när min häst har halstäcket på sig :P
Nä ta ut det på andra det får man inte, fast jag tyckte ju faktiskt att vbl var jätte fin i lång man, såTotola skrev:Hihi, det är ok att ha fördomar bara man inte tar ut det över andra
Kallblod tycker jag är fina i stubb. Men överlag tycker jag att hästarna får fin överhalslinje med stubbad man, halsen ser bredare ut och man inbillar sej att den är mer muskulös..
Jag är ju inne på Barock och då vill man ha häst med muskulös överhalslinje, och nu när hästen har vila så han inte får några muskler där kan man ju fuska lite Om inte annat så DÖLJER manen inte de muskler som man förhoppningsvis kommer få..
Tänk dig en frieser med kort manReal_Life skrev:(Inte riktat till trådskaparen utan till nån som kan svara)
Kan alla hästar ha ståndman? Finns det nån ras som inte får/ska ha det?