Stübben träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare älskar_min_häst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 255
Ä

älskar_min_häst

Har precis fått en ny sadel. Stübben Siegfried MF (Ebony).

Nu blev jag lite sugen på att köpa ett matchande stübben träns till sadlen...
så jag undara hur kvaliten är på detta träns och om du är nöjd med det...

Sv: Stübben träns

älskar mitt stübbenkandar, jättefint läder o.s.v. dock släppte nosgrimman i ena fästet vilket jag tyckte var sjukt dåligt då det ändå kostade 3000kr, till det priset förväntar jag mig kvalité.
i övrigt är jag mycket nöjd, mjukt o fint läder.

vet många av deras kandar träns som släpte den vita fären på nosgrimman.. köp ett annat märke fär pengarna!!

Medryttarhästen har ett, jättefint och mjukt! Rekomenderas absolut.

jag älskar mitt träns! :)

flikar in lite: hur är deras tyglar?

Äger själv inget stübben träns, men en häst jag brukar rida har ett... ägaren har haft det tränset i MINST 10-12år! Och det är fortfarande snyggt och helt. det ända är att en plopp på tyglarna har lossnat, annars är det helt och bra. Vill själv ha ett men de är ju lite dyra...

Jag har också stübbenträns och jag kan rekommendera dem. Hur de är med vita foder ska jag inte utala mig om eftersom jag inte har något...
Men de tränsen jag har är mkt fina och i väldigt bra skick trots flitigt användande... :bow:

Precis har tre sadlar á 30 år ... använder alla o de är kanonfina ! :) bara en sak den ena sadeln trillade isär en dag sömmarna var slut bara att lämna in och få ny tråd. :banana:
(rex, colombo dressyr och Siegfrid tror jag den tredje är, ingen är till salu)
kan säga att sist jag var i london var vi inne o kikade på harrods där sålde de stübben colombo för 25-30 tusen :D

Har inget själv men känner 10-15 pers som har och jag tycker dom är väldigt fina och bra kvalitet. Ingen av dom jag känner har haft problem med att sömmar lossnat osv. (De flesta ahr väl haft sina träns i ca 2-4 år, ett par hade haft sina i 8-12 år)

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
400
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024