Stübben Scandica

T

Tican

Är det en bra sadel? Hittat en som jag tycker ser fin ut, precis lagom av allting.

Åsikter om den här sadeln?
Skön att rida i?

Lånade en sån ett tag, så jag har inte så jättelång erfarenhet...

Det verkar vara en bra sadel, men väldigt hård i sitsen.
Red mest ut i skogen, längsta turen var väl en dryg timme och :devil: vad ont i mina sittben jag fick!! Det var hemskt! Visserligen var jag van vid min Griffin, men ändå... :crazy:

Men man satt rätt bra i den, sitsmässigt iaf.

Hej!
Jag har haft en sån i 7 år och aldrig ridit i en skönare sadel. Jag har letat ny sadel i 2 år för den passar inte riktigt min häst. Köpte en ny County som jag vantrivdes i, har provat ett trettiotal sadlar men ingen var som min Scandica. Det hela slutade med att i lördags var jag med hästen hos min sadelmakare och nu har han "byggt om" sadeln efter hästen. Red i den igår för första gången och den var toppen !!!!!!
Det enda som är negativt med min sadel är att det inte är kilbossor på den som just min häst behöver, men nu löste det sig ändå :-)

Mvh Anna

JAg tyckte också den såg bra ut....lagom i allt...tills jag red i den. Värre dressyrsadel har jag aldrig suttit i. Den var hård som alla stubben sadlar och jag fick en fruktansvärd sits i den. Ingenting att ha om man är ute efter en ordentlig dressyrdadel om du frågar mig.

Men jag får nog säga att köper du en stubben får du en bra sadel för relativt lite pengar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
789
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 569
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025