Stubbar i hagen...

K

Kanon

Hallå alla!
Nån som har nån fundering/åsikt om stubbar i hagar!?
Har hägnat in en gammal kohage som vi fått röja ner lite träd i...
Pga av stallbyggnation/skiftesjobb m.m. m.m. m.m hinner vi för tillfället inte gräva upp alla stubbar som blivit kvar!
Stor skaderisk!?
Nån med erfarenhet??
Mvh

Sv: Stubbar i hagen...

Kanske om de springer väldans fort och liksom inte ser stubbarna eller nåt...
:)

Jodå dom ser, du skulle sett vilka race i galopp våra gjorde i den hagen. Min isis hoppade som bara den och dom tyckte det var kul. Ingen blev skadad i den hagen på grund av stubbarna.

Det tar ju lite tid, men de ruttnar ju bort så småningom. Våra kusar har heller inte gjort sig illa pga stubbarna. :smirk:

Mina hästar går i en hage med massor med sten i och den är även rejält kuperad, har haft häst där i 5 år. Så jag tror lätt att de klarar sig.

AnnaKarinA skrev:
Mina hästar går i en hage med massor med sten i och den är även rejält kuperad, har haft häst där i 5 år. Så jag tror lätt att de klarar sig.
Kuperade hagar med naturliga hinder är ju det allra bästa. Hästarna blir mycket säkrare på fötterna än om de går i en helt platt. Dina hästar blir ju naturligt bättre musklade!

lägga hink eller bil däck över. det gjorde vi med stål pinnar på betet.
kolla gärna in på ridsport.ifokus.se (utan www)

är det inte blinda så kommer det att gå jättebra, de kommer lära sig var det ska sätta fossingarna.

Kuperade hagar är ju bara bra för hästarna!
Så det är ingen fara med lite stubbar, de lär sig!

TomasN skrev:
Kuperade hagar med naturliga hinder är ju det allra bästa. Hästarna blir mycket säkrare på fötterna än om de går i en helt platt. Dina hästar blir ju naturligt bättre musklade!
Det blir även hästägaren, kan jag säga. Bor på toppen av ett berg i princip och går alltid med hästarna upp (inga namn nämnda men hästägaren har tydligen blivit lite... omfångsrik, men det har ju varit sommarbete :D ) för att vara lite snäll. Här på berget finns det muskler! ;) :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 152
Senast: Hedwig
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 616
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 239
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama