Strumpbärande katt!!!!!

pippilotta

Trådstartare
Finns det någon mer som har en katt som bär omkring på strumpor eller något annat? :angel:
Min lilla "Dizze" älskar att hämta strumpor i tvättkorgen och bära omkring på, jag får plocka strumpor överallt.
Vet inte riktigt om det har med "jaktinstinkten" att göra men mallig är hon när hon kommer med dom i munnen :banana:

Sv: Strumpbärande katt!!!!!

Hahaha, våran gör också det! Men bara försvarets yllesockar :D

Jepp, min hankatt gillar strumpor, speciellt husses "extra aromatiska", hehe... Han har dem som surrogat på vintern när det är för kallt om tassarna för att vara ute och jaga. Gillar att apportera hoprullade sockor.

Apropå arom, min honkatt är tokig i husses armsvett, slickar på hans tröjor och han blir väkct på nätterna av att bli slickad i armhålan, fniss.

syrrans kisse apporterade sockar, var helt galen i dom :D

min gillade strumpor när han var yngre, nu har han visst "växt" ifrån dom fast tjocksockar är roliga ibland :devil:

Min honkatt gör det och hon tror att det är hennes kattunge :cry: hon jamar tills jag går fram och klappar på strumpan :D då släpper hon den och går - tänk att få klappa skitiga strumpor :angel:

En kompis katt bryter sig in i garderoben och släpar ut strumpor och trosor som sprids ut lite överallt...hon blev liite fundersam innan hon förstod att den lärt sig öppna dörren :D Vid ett tillfälle hade den även plockat upp alla strumpor ur tvättkorgen och lagt dem i en fin hög på sängen.

haha min kastar också ut trosor och stumpor och gömmer dem sedan,han stjäl också smycken etc. :D

Min katt "bär" ibland strumpor, men i en annan bemärkelse.. :D

Bild135.jpg

//a

Min katt hade endast burit omkring på sina leksaker innan men en dag satt jag å slängde strumpor i papperskorgen. Katten satt på skrivbordet (där sopkorgen var belägen)och tyckte det var jättelajbans. Å rätt var det var så hade kan kidnappat en av dem. Jag tog den ifrån honom men snabbt som attan var han där och proklamerade att den faktiskt var Hans. Det var HAN som hade hittat den. ;)
Så jag slog en knut på den och nu är den minst lika poppis som hårsnoddar. :D
Den bär han gärna omkring på, speciellt när han vill leka.
Och apportera är han också duktig på...

Det är elakt att skriva en sådan här tråd och inte sätta ut en bild.

Vår kattmamma fick tag i en gammal pälskrage som sprättats bort från en jacka, och den släppte hon sedan inte ifrån sig. Hon brukade gå omkring med den i munnen och jama högt. Den var säkert en halvmeter lång och släpade på golvet under hennes mage, så hon fick gå väldigt bredbent. Hon såg alltid lite förolämpad ut när vi skrattade åt henne, men det var ju liksom ganska svårt att låta bli... :D

Fy vad jag saknar henne. :cry:

Våran ena katt springer också ofta runt med en strumpa i munnen och roar han sig inte med strumpor så är det ungarnas vantar.
Kan inte ha ljusmanschetter till ljusstakar för då är han där direkt och snor dom.
Han älskar även att bära runt på yngsta dotterns tappade pärlor,
han går från ett rum till ett annat och spottar ut dom.

Det låter som min katt. :D
Fast han går inte med pärlor utan annat "skräp". Igår hade han plockat sånna där bomullsrondeller och lagt i en fin hög dels på hallmattan dels i en påse i badrummet. :rofl:

Sen brukar han lägga saker i vattenskålen (oftast hårsnoddar men även strumpan som han fått...)och då hänger jag upp dem vid diskbänken. När jag kommer hem har han ansett att de är torra och plockat ner dem. :p

Kat skrev:
Det är elakt att skriva en sådan här tråd och inte sätta ut en bild.

Hade gärna satt ut en bild om jag haft digitalkamera, för det ser så roligt ut när hon kommer med dom :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17