Uppdatering såhär när uppsägningsmånad 2/3 ska betalas.
Dom tänker inte betala.
Jag ringde en jurist och de har sagt fel till mig tidigare, det kommer vara privatuthyrningslagen som gäller, alltså har de lagligt en månad, så jag kommer inte kunna "driva det vidare".
Men jag är fullständigt vansinnig. Vem skriver på ett kontrakt och försöker sen bryta det? Dom sa dessutom förra månaden att hyrorna skulle betalas.
Jag ska dock begära en offert från en snickare på ytterdörren.
Sen har jag "hotat" med att berätta det för alla jag känner. Staden är inte så stor, så det kommer vara folk som vet vem dessa personer är. Hotade även med att skriva det på sociala medier, men där tyckte sambon att jag skulle låta bli, så får acceptera det.
Sambon känner dessutom bägge deras föräldrar via jobbet och kommer eventuellt ringa och uttrycka sin besvikelse den vägen.
Jag känner mig så illa behandlad, då vi har varit extremt shysta i flera år. De har parkerat fyra bilar samtidigt, släpar, skotrar, vattenskotrar, husvagnar och en lastbil på gården. De har fått låna våran bastu gratis när de velat och så vidare. Och så har jag släppt in/ut deras katt massor med gånger och varit kattvakt i flera veckor.
Det jag vill komma till är väl att om vi hade varit nitiska och otrevliga så hade jag förstått det hela lite bättre.
Det jag vill med det här inlägget är nog mest att gnälla av mig.
Men råkar någon ha en riktigt smart idé så är ni väl välkomna.