Strul med fodervärd, hur lösa det?

Sv: Strul med fodervärd, hur lösa det?

Tråkigt att det har blivit på detta viset.
Tycker det är lite underligt att man tar en häst på foder utan att kollat upp så man har stallplats under vintern. Utan kommer på det efter knappt 2 månader?

Stallplatsen är det första man kollar upp innan man skriver på kontrakt!!

Jag letar själv foderhäst pga min egen är konvalacent (ev. gammal okänd skada innan jag köpte han *suck*) Vill avlasta han en del från ridning & träning när han väl blir frisk OM han nu blir det :cry: .

Men jag får svar från de mest konstigaste människor som pracka på mig 2 hästar varav en inte går att rida, & dom går inte att dela på, skall helst till samma ställe. Och tycker:
- det är väl inga problem för dig som har egen gård?? :confused: & blir förbannade när man tackar för visat intresse men avböjer erbjudandet. Vad skall jag med en extra "bonushäst" till?
Någon står efter mycket mejlande ca 40 - 60 mil enkel resa norrut från mig, & det är lite väl långt bort.

Hoppas det löser sig för dig med din fodervärd samt bebisen.

Mvh
Spirit som snart blir komplett gaaaalen!!

Senast ändrad:

vendelay skrev:
Jag bor nere i Småland och hästen är en sjuårig valack, imp. från Lettland. Vad det nu gjorde för skillnad? :p

Var bara nyfiken, har en häst men söker en till, som jag kan träna och tävla dressyr hopp på, nämligen.

Fodervärdsavtalen blir verkningslösa för att folk är konflikträdda och inte tar strid och inte följer upp på kraven i kontraktet.
Hade min fodervärd sagt upp kontraktet imorgon skulle de glatt fått betala fram tills dess att ny fodervärd var funnen. Jag gillar verkligen min lilla fodervärd och vi kommer bra överens, men det betyder inte att jag skulle acceptera utgifter bara för att vara snäll :devil:
Kontraktet är ju utformat för att skydda oss båda, inte för att vara något man skriver på för sakens skull och sedan inte bryr sig om när problem uppstår.

Apo

Det handlar nog också mycket om att man inte vet HUR man ska ta tag i det, ska undersöka mer i saken. Fodervärden har fortfarande inte betalat in hans försäkring som hon sa att hon skulle göra!! och hon svarar inte i telefon heller!! Gaaah :mad:

Ja Spirit, det är ju skitkonstigt, fodervärden säger att hästen är helt underbar och det vore synd att mista hästen, men hallå?? om hästen nu är så underbar betalar man väl försäkringen och allt i tid.

Det kan ha varit dyrare än vad hon räknat med att ha häst?

Jag räknade själv noga innan jag köpte själv & den budgeten sprack rejält :crazy:
Måååånga fina saker det finns :d

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er! Jag har en liten hypotetisk fråga. Jag har lite funderingar på att ev låna ut min ena häst på långtidsfoder då jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 305
Senast: axel
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 375
Senast: Marie_Ozzy
·
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 463
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka