Strömsholm

A

Anna_B

Ska gå där i höst o tänkte höra lite vad ni vet om det? Både bra o dåliga saker osv.. :smirk:

Sv: Strömsholm

Haha! :devil: Klart negativast för din del kommer att bli att ni har ställtjänstt i Agria stallet. Tungt och jobbigt, även om det är ett litet stall med bara 18 hästar..Agria kan man också kalla för Gulag (stallet är gult dessutom), arbetslägret du vet.

jajanu när jag vet vad förkorningarna betydde så vet jag vad det är hehe och jag tror nog oxå på att de e rätt mkt jobb och hårt arbete som med allt annat på strömsholm *harkel* o islandhäst är nog inget undantag där uppe tyvärrr.

Ska du gå där?! Min sköthästs ägare är också antagen! Fy vad skoj, grattis! En av tio i Sverige!

Men, måste man inte vara 20 år antagningsåret..? Såg på din presentation att du var -86a. Det är jag med, och när jag ringde och frågade sa dom att åldersgränsen var 20 år.

lillmyran skrev:
Men, måste man inte vara 20 år antagningsåret..? Såg på din presentation att du var -86a. Det är jag med, och när jag ringde och frågade sa dom att åldersgränsen var 20 år.

Jo det måste man men dom hade inte alla platser fulla i år så därför gör dom undantag..

sthlm23 skrev:
Haha! :devil: Klart negativast för din del kommer att bli att ni har ställtjänstt i Agria stallet. Tungt och jobbigt, även om det är ett litet stall med bara 18 hästar..Agria kan man också kalla för Gulag (stallet är gult dessutom), arbetslägret du vet.

Jo det vet jag..känner en som gick där förra året men man måste ju lära sig hur det är att arbeta i stall och med hästar oxå..hade inte spelat nån roll om jag hade arbetat på nån gård för jag hade fått stallarbete i sysslorna bl.a i vilket fall antagligen

mkt bra svarat! =) jag har själv gått hippologen och det innebar två år med MKT stalltjänst, jobbigt visst, men som sagt nödvändigt om man jobbar med hästar. Alltför många tror att man kan bara göra det "roliga" och slippa gå upp tidigt, mocka, fodra kväll på helgerna, leda hästar till och från hagen i ur och skur... listan kan göras oändlig! Men det underbara är att om man TROTS detta älskar hästar och ser varje ny häst med nyfikna ögon så har man hittar rätt plats i livet! :-) Och då får man även njuta av att rida ut i nysnön, höra hästarna gnägga godmorgon, känna hästen snusa en i nacken när man kratsar hovarna, galoppera över Österängarna, osv osv, även denna lista oändlig! *big smile*
Lycka till och se till att få ut det mesta möjliga av ditt år på Strömsholm!

Chen skrev:
mkt bra svarat! =) jag har själv gått hippologen och det innebar två år med MKT stalltjänst, jobbigt visst, men som sagt nödvändigt om man jobbar med hästar. Alltför många tror att man kan bara göra det "roliga" och slippa gå upp tidigt, mocka, fodra kväll på helgerna, leda hästar till och från hagen i ur och skur... listan kan göras oändlig! Men det underbara är att om man TROTS detta älskar hästar och ser varje ny häst med nyfikna ögon så har man hittar rätt plats i livet! :-) Och då får man även njuta av att rida ut i nysnön, höra hästarna gnägga godmorgon, känna hästen snusa en i nacken när man kratsar hovarna, galoppera över Österängarna, osv osv, även denna lista oändlig! *big smile*
Lycka till och se till att få ut det mesta möjliga av ditt år på Strömsholm!

Tack så mkt för ditt svar! Man måste som sagt se det från båda sidorna :D det är ju inget lätt arbete att ha egen häst heller och man får ju göra lika mkt stallarbete då som annars. Jag hoppas det blir roligt o lärorikt iaf!

Det har inte med saken att göra egentligen, ville bara säga att jag varit på strömsholm en längre tid med obl. stalltjänst så jag är inte nån arbetsskygg typ som bara vill göra "det roliga", om nu nån trodde det. Kungsstallet (fd hipp-stallet) är dock mycket mer lättskött än agria. Agria ÄR jobbigt. På riktigt. Å andra sidan är ju RIK Is ett rätt stort gäng på så få hästar, så det går ju rätt snabbt.

Okej, då missade jag det :( Tycker att dom borde ha gett ut info om att kraven sänkts... Men du har gjort alla proven ändå, elller? Svåra?

alltså det du ska gå anna tar du med dej egen islandshäst lr har dom islandshästar där? lr får du hålla på med halvblod?

Gullan86 skrev:
alltså det du ska gå anna tar du med dej egen islandshäst lr har dom islandshästar där? lr får du hålla på med halvblod?

Nej det är bara islandshästar och man måste ha egen häst med sig så Lillen flyttar med mig i höst

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Squie
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 095
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 314
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka