Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har tyvärr samma erfarenhet, folk är extremt giriga på spånet.
Minst 3 dm spån (råspån, hyvelspån får man ha ännu mer av), och man skall kunna slippa en metallgrep i utan att den når betongen, stod det i mina gamla hästböcker och det har jag alltid följt.
åtminstone en bal spån i gäst tältbox som står på gräsvall. är det med betonggolv så är det minst 1,5-2 st.
Inget svar på din fråga, men då jag varit skötare/medryttare i ganska många stall har jag reagerat på att väldigt många har extremt lite strö till sina hästar!
Skulle inte ens kunna ligga skönt där om jag la mig ner med mina 50 kg, tänk då hästen med sina typ 500 kg....![]()
Jag kan bli galen på folk som har i princip allt och lite till. Utprovade sadlar hit och dit, kiropraktor en gång i månaden. Sen drar de in på spånet, nä där hästen sover är väl ändå viktigast att den kan vila på ett bra sätt. Annars kan den inte prestera trots sina kiropraktor behandlingar. Nu överdriver jag lite, men lite irriterad blir man väl![]()
Om man tänker som du så kan man inte ens ha hästar på bete utan att spåna upp stora delar av hagen.
Att man ens strör tävlingsboxar vid daguppstallning beror på att man lättare får hästarna att pinka.
Eller som fått hästen och sen inte ströar fast det ingår i hyran![]()