strö i boxen

Caress

Trådstartare
Hej. jag har en steppare till häst i boxen. hon är en riktig skitgris. idag står hon på torv menn ja funderar på att byta eftersom man får kasta så mycket. så vad tycker ni? kan halm vara bättre?

Sv: strö i boxen

jo de får ja säkert men de kanske blir lättare eftersom torvet packar hon så fint till kakor så man får nästan ta ut rubbet.

min kuse e världens största skitgris. började å ha henne på halm men fick mocka ut allt varje dag :cry:. inte så kul... nu står hon på spån. e fortfarande inte lätt å mocka hos men det e bättre. tänk lite till innan du byter till halm tycker jag...

Hej. jag har en steppare till häst i boxen. hon är en riktig skitgris. idag står hon på torv menn ja funderar på att byta eftersom man får kasta så mycket. så vad tycker ni? kan halm vara bättre?

Jag tror halm kan vara ett bra alternativ. Jag tycker själv att halm är det som mest lättmockat - man känner vad som är torrt (mkt lättare), lägger det i hög i ena hörnet, sopar ihop resten och ut på stacken, bred ut det gamla torr o på med nytt. Blit ljusare i stallet än tex om man har torv och så ger det lite förströelse åt hästarna.

Heja heja för hötjuga med tre piggar på!!

Jag tycker att halm är det bästa till en skitgris. Så enkelt att mocka. Tyvärr får vi inte ha halm i stallet jag står i nu - så min kuse får stå på spån. Jobbigt värre.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 418
Senast: jemeni
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 254
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka