Stripig man!

K

Katjana

Min häst har gått på bete och när jag fick hem henne i förra veckan så har manen blivit så tunn och stripig :cry:

Hon har annars väldigt lång man och pannlugg men nu är det inte fint när manen har blivit så tunn..
Jag vill INTE klippa av den då hon har smal o tråkig hals förutom att hon är/var helt underbar i sin långa, tjocka man.
kan tillägga att den hänger inte i testar men den har blivit ganska tunn (fast vissa skulle nog anse den som fin nu med, men jag vet hur den var innan).

Växer manen ut igen på henne eller är det kört nu?
Finns det något jag kan ge för att påskynda att den växer?

Snälla, berätta att ni har haft samma problem men sedan har manen blivit så där tjock och fin igen! :o

Ps hon är en vamblodig travare och det är sällan de har sån man. det är min pålla o Fama Currit ;)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stripig man!

ja hade min häst så.. och hennes man blev också så ..och den har inte växt ut =(... men min häst är gammal ju.. men den kanske växer ut igen .. vi får hoppas den växer :)

Sv: Stripig man!

Jag insåg att det inte fanns något att göra, hon kunde inte se ut så därför klippte jag den idag :cry:

Inte jätte kort men den är bara ca 1 decimeter lång nu. men pannluggen lät ja va. Det är inte lika farlit om den är stripig, eller hur :crazy:

hon blev en helt annan häst! Så proper och ordentlig :angel:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·
Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik hej, är helt ny här på sidan och hoppas på att få lite tips och kloka ord. Nu är det så att grannen har 2st egna hästar och har även...
2
Svar
39
· Visningar
4 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka