F
Fruentimber
Om folk står och stretchar på er tomt, kan de ju knappast fatta att de är just på er tomt. På nåt sätt skylt eller staket bör ni ju kunna informera om detta.
Har själv en sk skaft-tomt, ett par gånger i månaden irrar promerande folk in här för de tror att vägen fortsätter. Jag löste det med grind och billigaste möjligaste staket, ett getstaket från Granngården. Går ju att byta ut bitvis mot riktigt staket, så känns det inte så jobbigt ekonomiskt.
Om hunden är av modellen "skita ner de som kommer" skulle inte jag oroa mig.
Jag tror snarare att folk skiter i det. De som stod och stretcha vad tvungna att ta sig emellan både ett stort förråd och en stuga. Sambon kom hem, parkerade bilen och sa ett "hej?", de stod lugnt kvar tills de tyckte att de var klara. De hade full insyn till vår altan och vardagsrum. Likadant med dagens barnfamilj - mitt på grusplanen bara några få meter från vårt hus stod de och tyckte att de skulle njuta av utsikten lite. Grind har vi ju, den går inte att missa trots att den är ställd åt sidan så att vi inte ska behöva hoppa in och ut när vi kommer med bilarna.
Det får helt enkelt bli skyltar.