• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Grethe
  • Startdatum Startdatum
G

Grethe

Vil et drektig sto oppfatte et nytt sto i hagen som stress? Vi kjøpte et nytt sto i går og har fra før 2 drektige sto. Om vi setter det nye stoet i samme hage vil dom 2 drektige stoene oppfatte dette som stress?

Sv: Stress

Tycker du att ditt sto ser stressig ut om det kommer in ett nytt sto i samma hage?
Annars så brukar det väl gå bra. Det kan vara kul med en kompis i hagen iallafall.
När min märr var dräktig med sitt första föl gick hon med 3 andra travare 2 valacker o ett sto. Det gick jättebra. Hon var den som vallade dem alla 3 hela dagarna trots att hon var högdräktig :D

Takker for svar. Hun er totalt forandret etter hun kom hem fra seminstasjonen. Nu er hun lugn og det ser ut til at hun tar alt med full ro. Hun går sammen med en arab vallack nu og det har hun gjort i noen måneder. Føler mej som om det er mej som er drektig og inte hesten. Jag er vel det vi kaller i Norge en skikkelig "hønemor". Ha ha. Det vil nok gå bra med en ny hest også.

Hehe, :D Det går säkert bra!! Vem är din häst dräktig med? Nån ridhäst-hingst? Eller är det nån travhingst?

Min hest er forhåpentlig drektig med Prince R.S. Grunnen til at jag valgte denne hingsten er moderstammen hans. Men da jag kom ned til seminstasjonen hitta jag en fantastisk pen hingst så jag holdt på å ombestemme mej. Prince R.S. er jo etter Tribur og etter å ha lest her inne om avkom etter Tribur så blir jag litt redd for at vi skal få en føllunge som er tokig. Mitt andre sto ( traver) har jag sendt til bedekning hos eng. fullblodshingsten Black Diamond. Grunnen til det var at jag ville ha en hest som jag kunne bruke til distansridning ( Road Trial en gren innen hundesport som er med hest og dalmatiner).

Liknande trådar

Hästvård Er det noen som vet hva dette er? Ponnien har hatt det siden jeg kjøpte henne, men nå har det spredd seg litt. Den ene veterinæren jeg...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: MimmiNO
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar