R
Raderad medlem 120709
Självklart förstår jag det. Men är man bara hemma och slipper allt ansvar förutom att ta hand om ett barn ihop med en sambo så förstår jag inte vad som ger stress? Jo möjligtvis att inte ha pengar, då hade jag gått under, men det har ju funnits ersättning för TS hela tiden så utan har hon inte varit och så är det ju, arbete ska löna sig = ge mer så att vara stressad över lite pengar utan jobb är ju bara ologiskt.
Psykisk (planlös) ohälsa kan givetvis ge stress, det är jag VÄL medveten om, det tillhör ju min yrkesroll.
Men TS verkar ha ett mer ordnat liv än så, därav min ärliga undran.
Du verkar fruktansvärt stolt över din påstådda yrkesroll, men mitt intryck är att du är gravt olämplig för den eftersom du helt klart (trots vad du själv påstår här i tråden) inte fattar vilken enorm stress det innebär att leva med psykisk ohälsa. Du må tycka att det inte är någonting att bara gå hemma och skrota, men för somliga av oss är det en prestation att ens vakna upp varje dag och försöka hanka oss fram genom livet. Vem som helst med lite grundläggande empati borde begripa att det leder till en enorm påbyggnad av stress över tid, inte klampa på som en elefant i en porslinsbutik med floskler om att det minsann finns de som har Riktiga Orsaker till att vara stressade.