Streckning i hals/bog

ankic

Trådstartare
Hästen är halt , ingen puls,feber,värme el. svullnad i ngt ben men halt i trav ( igår) Har inte kollat mer idag än kännt på benen och tempat + kännt lite här och var :tyckte att han reagerade lite då jag kände på halsen ( lite nedanför mankammen ca en 8cm ,kändes som en sena som gick hela vägen) Men kan dom bli halta om dom sträckt sig där?
Han är pigg men har fått gå i liten hage , på väg till hagen belastade han alla hovarna och små sprang några steg ,men det är ju svårt att se om han var ren ,inte lika halt som igår då syntes det ordentligt.
Ska ut och kolla honom snart , har försökt få tag i veterinären men tyvärr inget svar ska ringa i morgon bitti igen. Dom hade busat ordentligt i hagen igår säger folk

Sv: Streckning i hals/bog

Har nu fått hjälp ,det var hö.bak -knä-patellaupphakningar som spökade . Att hältor kan vara så svåra att tyda

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 818
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 756
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 884
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat