Strålen är som en svamp..

M

mi_grandin

De senaste tiden har min ponnys strålar allt mer börjat likna en svamp:confused:

Känns mjuk att ta på och det är mer än vanligt som man ta riva bort från den.. Han är inte ett dugg öm och det luktar ingenting, uteslöt därför strålröta ganska snabbt.

Bor i sthlm och de senaste månaderna har det ju varit blött blött och blött ute och undrr om det är därför som det har blivit så ?
Har aldrig sett nåt sånt förut, är det nån annan som har?

/Marie

Sv: Strålen är som en svamp..

Ta trätjära på den, det torkar ut och håller borta fukten. Det är inte bra när det blir så uppluckrat.

Sv: Strålen är som en svamp..

"strålhornet" byts ut emellanåt och det är säkert det som håller på att ske med din häst. Ingen fara.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 665
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 404
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023