Strakur Från Kaggestorp...

Sv: Strakur Från Kaggestorp...

Strákur är helläcker.

Om man ska betäcka med honom eller hans pappa kan man ju fundera på :cool:

Tänk bara på att det är svårt att få med sig isabellfärgen ;)

Är det svårt att nedärva isabellfärgen??Har ju ingen erfarenhet själv...Gör förresten en ny tråd ang färg...:D

En fråga bara, varför säger dom att han är skäck?? Jag tycker inte han ser ut att vara skäck, jag ser bara fyra vita strumpor :confused: vad har jag missat?

...och om jag minns rätt så har han också en pytteliten prick på rumpan? Någon som vet?

Ofta har ju dessa minimala ryggskäckar en vit fläck inuti svansen, men det lär vi ju inte kunna se :p

Varför/varför inte? Om det är ok att man frågar;).

Jag menar bara att Bjartur har bevisat att han tex får så läckra barn som Strákur och många andra mycket tuffa tölthästar, medan Strákur själv inte har så många avkommor att titta på än.

Jag menar bara att Bjartur har bevisat att han tex får så läckra barn som Strákur och många andra mycket tuffa tölthästar, medan Strákur själv inte har så många avkommor att titta på än.

Jo det har man hört talas om. Funderade bara på din vinkling av det hela;).

Bjartur har så många avkommor att man vet vad han har för färganlag.

Det är ee aa CCcr dvs isabell utan bruna anlag. Med ett svart sto med rött anlag kan han få svart gulsvart fux och isabell (25% chans för varje) men aldrig gulbrun.

Ok!!Ngn som betäckt med Strakur i år eller kanske förra året??

...och om jag minns rätt så har han också en pytteliten prick på rumpan? Någon som vet?

Ofta har ju dessa minimala ryggskäckar en vit fläck inuti svansen, men det lär vi ju inte kunna se :p

Strákur har en vit fläck på rumpan, om jag inte missminner mig ungefär stor som en handflata.

Något i som även en häst i stallet har som är efter Bjartur u ett fuxsto utan tecken. Vet du hur det kan komma sig?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix