Sträckning, senskada?

SandraM

Trådstartare
Min dam trampade fel under galoppen och av det blev det en halt häst. Så det var bara att gå de 5 km hem, bra träning för mig dock. Direkt efter detta syntes inget på henne... Men så igår så är hon tjock i det bakbenet nere vid kotan, som om hon blivit gallig. Det går alltså inte runt om hela kotan utan på insidan så att säga!

Jag är kluven, om jag ska boka en tid till vet. direkt på Måndag eller hur man ska göra. Ska man se det som en vrickning och låta de ta några dagar, eller kolla direkt? Hur hade ni själva gjort och sett på det? Hon är inte jätte halt, men man ser en klar markering.

Jag tänker ju bara det värsta att detta är något svårläkt och komplicerat, men vill att det "bara" ska vara en rejäl vrickning! Så er input!

Jag hade ringt vetrinär på måndag, för rådfrågning och tagit det därifrån.

Så jag hade (antagligen, beroende på magkänsla och så vidare) avvaktat tills dess.

Jag hade ringt vetrinär på måndag, för rådfrågning och tagit det därifrån.

Så jag hade (antagligen, beroende på magkänsla och så vidare) avvaktat tills dess.

Jag känner inte att det är något jag kommer åka med in med i helgen om hon inte blir sämre vill säga. Jag ha is i magen och ringa och rådfråga och se vad de säger. Jag har inga som helst erfarenheter av senskador... Sen så ser man ju alltid det värsta med!

Jag tror alltid det värsta också. Nu sist var hästen döende. Men hade en hovböld :angel:

Avvakta och ring på måndag du :)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Hästvård Min häst är ett kallblod på 17 år, aldrig varit halt innan bortsett från hovböld en gång. Hel och frisk i kroppen i grunden. Men i...
Svar
16
· Visningar
7 121
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 568
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar