sträcker fram huvudet

M

Malinka

Hej! Min ena pålle sträcker ibland fram huvudet så långt han kan och vrider det antingen lite åt höger eller åt vänster. Samtidigt åker läpparna upp och han tar några tugg med tänderna, han ser ärligt talat hejdlöst rolig ut. Han håller på med det här ibland i hagen och ibland när han står uppbunden. Vad är det han gör egentligen, och varför? Har aldrig stött på nån som gjort så tidigare.
 
Sv: sträcker fram huvudet

Min gör också så ibland. Det ser tokigt ut! Vet inte vad det beror på men det är nog mest nåt jox tror jag. Tänderna kollas regelbundet av TL och ...tja hästen har inga fel.
 
Sv: sträcker fram huvudet

Har ett par ston som gör just så. Har inget vettigt svar till varför de gör så. Det jag kan tänka mig (som stämmer bäst på mina) är när de utsätts för någon form av stress. Men då de gör det i hagen vet jag inte om de är så stressade, men de kan säkert känna sig stressade utan att vi kan "se" det.
 
Sv: sträcker fram huvudet

Vårat sto gör så, sträcker fram/upp huvudet och flemar :crazy: nästan alltid är det när hon är trött mot slutet av en ridtur och hon inte har ridits i form utan bara slapp-ridits... Skulle tro att det är någon form av stretch...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 152
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp