mirage
Trådstartare
Idag efter en vanlig ridtur hoppade jag av hästen för att leda honom sista 10 min till stallet. Efter ca 15m snubblar han till eller kliver på en stor sten så att han dyker ner på knä. Ena knät uppskrapat, dock bara skrubbsår och ingen hälta. Ser däremot att han håller på med munnen så jag tittar men inget på nosen. Öppnar munnen för nu blir jag orolig över tänderna och hittar då blod...
Efter undersökning i stallet verkar det som att han fått framtänderna in i överläppen. Såg inget jack men han blev svullen på mulen.
Det verkade gå bra att äta och stallägaren informerad om vad som hänt så hon lär höra av sig om något skulle hända.
Det jag undrar nu, som jag kom på när jag kom hem, är om man borde ge någon extra stelkrampsspruta pga det här? På människor ger man gärna en extra om något hänt men fungerar det så på hästar? Han är regelbundet vaccinerad.
/Linda
Det jag undrar nu, som jag kom på när jag kom hem, är om man borde ge någon extra stelkrampsspruta pga det här? På människor ger man gärna en extra om något hänt men fungerar det så på hästar? Han är regelbundet vaccinerad.
/Linda