KSF
Trådstartare
Vi har två sovrum i lägenheten, ett större och ett mindre. Har tidigare haft det lilla, tycker det är något litet (inte så fasligt egentligen när man sover själv) nu är det stora ev. ledigt. Delar lägenheten med ett yngre syskon som nu frågat om vi då ska byta rum eftersom jag vill ha en ny jättesäng och min jättegarderob inte riktgt får plats med den.
FAST även om det stora är större (stort är alltid bra) har den några nackdelar:
Allt detta benar ned till att jag ifrågasätter om det hela är det värt för under 4 kvadrat extra?
Dilemmat är att ska detta göras måste vi göra det imorgon...
FAST även om det stora är större (stort är alltid bra) har den några nackdelar:
- Väggarna är bege inte vita... Behöver då ev. fixa om alla kuddar, överkast, gardiner etc. Jag har idag ett blått tema på allt och är inte säker om väggarna går i hop med det.
- Dimmbart ljus i det lilla rummet, ej i stora
- Utsikten... det fönster jag har nu vätter ut mot innegården och skogen (visserligen störs min frid av idiotungar på bobbycars kl 7 på morgonen, men fint är det. Vill strypa dem när hjulen går runt runt runt asfalten i 2h) Utsikten från det stora är över balkongen ut mot parkeringen...
- Sista problemet är RÖR, det går värmerör från elementet i båda rummen, mina går lågt längs väggen. Men det andra rummet har dem synligt på en vägg (i ett hörn visserligen), fult och opraktiskt. Hur döljer man något sådant om jag beslutar mig byta?
Allt detta benar ned till att jag ifrågasätter om det hela är det värt för under 4 kvadrat extra?
Dilemmat är att ska detta göras måste vi göra det imorgon...