Stort eller litet?

Peak

Trådstartare
Är nyfiken.. Hur resonerar ni? Är det bättre med ett täcke som är lite för stort eller lite för litet?

Sv: Stort eller litet?

Hellre lite för stort, inbillar mig att det blir obekvämt och skav av för små täcken.

Lite för stort (men såklart helst i exakt rätt size!)

Beror på. Rent generellt hellre lite för stort.

Men ett täcke som i ena storleken är lagom i bogen men lite för kort i ryggen, men i andra storleken är för stort i bogen och lagom i ryggen - då väljer jag den mindre storleken. Lite för kort över ryggen är ingen större fara, men när det inte passar i bogen så gör det - både för stort och för smått - så pass stor skillnad.

Men är det små skillnader så - lite för stort.

Har själv en häst som drar ett täcke mellan 125-135cm så jag kör 135cm för att det inte ska sitta tight

*kl*

Hellre för stort. Då kan man sy in.

Min donna har konstiga mått så jag måste köpa in 125 täcken och sy in dem vid bogen då 115 passar inte vid bogen, men på längden, medan 125 passar vid längden med är något för stor för bogen. :crazy:

Hellre för stort en för litet så det inte skaver,

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
273
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Sirap
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 418
Senast: Stergo
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka