Lordofthestrings
Trådstartare
Vad är den största utmaningen du haft med din/dina hundar? Har det löst sig eller jobbar ni fortfarande på det? Är det något som kan lösas eller är det något ni har fått lära er leva med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En av mina förra hundar, mormor till nuvarande, var rädd för hala golv/golv som blänkte och kunde bli räd i hala trappor också.Jag själv sitter just nu och funderar på hur jag ska jobba med min hund. Den stora blockern för oss är att hans osäkerhet i vissa specifika miljöer/underlag. Han kan gå ner för en specifik trappa men inte upp för den osv. Samma med golv, vissa "plättar" är han osäker på men går ibland helt chill över det och kan till och med träna på den plätten. Funderat på om han är väldigt vek och kommer ihåg obehag väldigt länge, men det känns inte heller rimligt eftersom det inte behöver hända något för att han ska bli osäker i de specifika miljöerna igen. Och han kan uppleva obehag i andra situationer men skakar av sig det. Ja den stora utmaningen är väl att jag inte riktigt vet hur han fungerar, exakt vad han reagerar på, om det försvinner av träning eller om det är en paus från träning på det han behöver. Är det arv eller är det miljö osv. Eller rent av åldern, strax över ett år. Men det har hållit på ett tag så jag tvivlar på det.