Största rasen?

Sv: Största rasen?

Shettisar skrev:
Är det belgisk jätte eller vad heter den största kanin rasen som finns?
Gärna bild om det finns.

Den största kaninrasen som finns kallas "Amerikansk Westernkanin" och används främst av cowboykollektiv i Texas, både som mat och att låta barnen leka med på fritiden. :D

Här är en bild:
15.jpg

(obs, jag bara skämtar om nån nu tvivlar på det).

Fransk vädur är också stor - är dom ändå mindre än belgiska jättar? Franska vädurar (har en i stallet) ligger kring 5,5 kg.

Störst är väl den Egyptiska kaninen, vet ej korrekt benämning men gigantisk, det är den. Skrämmande stor faktiskt. :crazy:

Nej inte mer än andra raser!
Det är dock ofta kö hos uppfödarna och de är dyrare än andra raser!

Egyptisk? Aldrig hört faktiskt!

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: Nepenthe
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 182
Senast: hastflicka
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka