Större yta, en nödvändighet

Gnist

Trådstartare
De små har blivit väldigt aktiva och skubbar runt med en väldig fart, om än en smula ostadigt :angel:

Så igår drog jag in en matta och lade över mitt klickgolv i köket, för att skydda det från valpkiss, valpbajs och trycksvärta. Sedan fixade jag till en liten "hage", med hjälp av kompostgaller och vips, så fick valparna tredubbel yta att sprattla runt på..

Bild1.jpg


Första stunden var de väldigt upprörda :eek: En del skällde och en del tjöt..Stora ytor är skrämmande när man är en lite valp ;)

Som tur var hörsammade ju snälla mamma att de var upprörda, så hon klev in och gav dem lite trygghet en stund. Sedan gick det bättre och de tordes utforska lite mer och nu går det hur bra som helst :banana:
 
Sv: Större yta, en nödvändighet

hur håller du isär dom små liven?De ser ut att vara så lika:angel: .
Schäferns valpar fick vi märka med en liten tippex dutt på olika ställen för att kunna ha koll på vikt o vem som var vem. Ett tips jag läste i en hundtidning om en uppfödare som fick 14:rofl: svarta flatcoated retriver.
 
Sv: Större yta, en nödvändighet

Fast de är faktiskt lite olika utseendemässigt, så det är inga problem :D
 
Sv: Större yta, en nödvändighet

Ingen aning faktiskt..

Jag väger bara valparna första levnadsveckan.
 
Sv: Större yta, en nödvändighet

tur du har för mina var typ svarta alla utom en tills tecknen började komma så märkning var nödvändigt:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 462
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp