Malin L

Trådstartare
Hur är de?
Har ingen hund idag men kommer kanske vilja skaffa om några år. Vill ha en hund som är ganska rejäl till storleken men som man inte måste jobba jättemycket med. Kommer kanske ändå vilja hålla på lite med lydnad och agility. Tycker att storpudel kanske verkar vara en lämplig ras, är det någon här med erfarenhet av dessa.
Har ej haft egen hund tidigare dock skaffade min familj hund under sista året jag bodde hemma.

Sv: Storpudel

Malin L skrev:
Hur är de?
Har ingen hund idag men kommer kanske vilja skaffa om några år. Vill ha en hund som är ganska rejäl till storleken men som man inte måste jobba jättemycket med. Kommer kanske ändå vilja hålla på lite med lydnad och agility. Tycker att storpudel kanske verkar vara en lämplig ras, är det någon här med erfarenhet av dessa.
Har ej haft egen hund tidigare dock skaffade min familj hund under sista året jag bodde hemma.

Storpudlar är pigga och glada och ställer upp på det mesta! Om du vill hålla på lite grann men inte MASSOR (typ bordecollie) är nog en stropudel en jättetrevlig ras för dig. Till lydnad och agility passar dom bra (även om de kanske inte kan vara med och tävla i eliten i agility där "krävs" nästan en bc idag).

Tänk bara på att de kräver en hel del pälsvård men i gengäld så fäller dom inte. :)

Lycka till med rasval!

javan

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 570
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka