storleksproblem ridbrallor!

Mammadutt

Trådstartare
Nån mer än jag som e vilse i djungeln med ridbyxor....?
Jag har inte ägt ett par på 8 år drygt... och det är dags att köpa ett par... Hade tänkt va bekväm och beställa ett par från H**ks men jag tror jag måste beställa mkt större storlek än vad jag eg har.... jag har storlek 40 eller 31".... men får för mig att jag måste minst beställa 44... eller till och med 46 för dom är små i storleken, någon som har koll? :confused:

*host* utrustning *host* *hint hint*

men i alla fall...
hööks byxor brukar vara rätt smala och små i modellen tycker jag...
inte så stretchiga som jag vill ha dom... ;)

jag har 80 i mina ridbyxor (pikeur, eurostar) skulle gärna haft lite längre ben, men 84'orna är för stora..

njae.
för mig är nästan tvärt om.

behöver inte köpa större i ridbyxorna utan ibland tom fått gå ner en storlek.

i dom från hööks alltså!

Jag har köpt en storlek större på CRW ridbyxor från Hööks.
Jag skulle tippa att de brukar vara en storlek mindre än vanliga byxor.
Men det bästa är alltid att prova på plats så slipper man skicka tillbaka och krångla om det skulle gå fel.
Fast du kanske har långt till Hööks?

Har provat alla ridbyxor på h**ks, men ingen av dom passar :crazy: Antingen slutar benen vid mina knän, eller så är de för kort sydda där bak så man inte kna ta upp benen. jag blir gaelen! Finns det nå annat skoj ställe man kan köpa grejjer från? Postorder, hur funkar det? Kan man skicka tilbaka ett par ridbyxor om de inte passar? :confused:

yäyä, har ett par nu som sjunger på sin sista vers, men wtf, de duger änsålänge :bump:

haha jag får beställa alla dom har å prova mig fram hehehe, man kan returnera kostar 65 kronor tror jag postorder retur..... :cool:

svarar här tills nån moderator får för sig att flytta tråden.. :angel: *hint* :angel: ;)

har för mig att på H:angel:ks är stl. 82 motsvarande stl. 42 el. 44. :confused: tycker de har ett väldigt jobbigt system med storlekarna på de flesta ridkläder. :confused: :crazy:

Ridbyxor är en j-vla plåga. Får de ALDRIG att passa ordentligt, och antagligen har jag missat att jag ser ut som en flodhäst, för jag hittar aldrig byxor som är tillräckligt stora.

Får köpa storlek 88 (de största som finns) för att öht få upp ridbyxorna över låren. :crazy: Det motsvarar väl storlek 46 tror jag på "vanligt vis".

Har i vanliga fall storlek 42 på byxor, så jag måste vara väldigt felbyggd. *morrar lite*

nej, 92 är största storleken, iaf på de tyska lite dyrare märkena. Men de är små i storlekarna, jaghar som sagt ibland 84, jag ligger på 36-38 i vanliga kläder..

Okej, det har jag aldrig hittat någonstans? :eek:

Fick förklarat för mig att 92 och uppåt var herrstorlekar! :confused: Det gällde Pikeur och EuroStar då förstås - så jag gav upp. Eurostar fungerar gott och väl i 88:or - men inte Pikeur - som är gjorde för människor med lite mer midja än jag. De är för stora runt rumpan, men går inte att knäppa över magen. :o :D

Nu har jag Kentucky - underbara. Dock inte lika bra kvalitet som EuroStar (men inte lika dyra heller å andra sidan).

Jag jobbar på Stenbergs i sthlm, vi har både pikeur, cavallo och eurostar i 92. Minsta herrstorleken är 98 hos oss, men herrbyxorna kostar ju bra mycket mer än dam.. lite lustigt tycker jag för sååå mycket mer tyg lär det ju inte gå åt.. :confused:

Jag får alltid gå upp en storlek när jag köper ridbyxor, från 38 som jag har i "vanliga" byxor till 40 i ridbyxor.

ja har ropingbrallor...helt underbara! helskoningen nopprar sig dock efter ett par ggr mn hur sköna som hlst! superstrechiga utan att d töjer sig :Dmina kostade 795 på Horselife i stlhm. rekommenderar d! :banana:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 398
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 167
Senast: Salinero
·
Utrustning Har normalt mellan 40-44 på byxstorlekarna beroende på form, typ och tyg, köpte i veckan ett par jacson ridbyxor storlek 42, men de var...
Svar
12
· Visningar
3 863
Senast: Equilina
·
H
Utrustning Hej alla rödbrända människor därute! :D Jag funderar på att beställa ett par ridbrallor från Börjes. Hur är de i storlekarna? Har...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka