Storlekar på ATH-ridhjälmen?

M

Mildis

Hej!

Jag ska köpa en IRH ATH ridhjälm men jag vet inte vilken storlek jag ska ta, eftersom att jag skickar efter den från en sida. Om du kanske ha en sån hjälm, de är samma som Jacsons hjälm, hur stor har du? Kan man mäta sitt huvud och så tar man den storleken eller en storlek större? Snälla, jag behöver råd..!

Mvh: Matilda

Sv: Storlekar på ATH-ridhjälmen?

Jag har den, skulle tro att den är normal i storlek.
I min gamla hjälm hade jag 56, men jag tror den var för liten för jag fick jämt ont i huvudet efter att jag hade haft den så jag tog 57 i ATH-hjälmen.
Den kanske är något stor men det är iaf skönare än för liten

Jag har den, skulle tro att den är normal i storlek.
I min gamla hjälm hade jag 56, men jag tror den var för liten för jag fick jämt ont i huvudet efter att jag hade haft den så jag tog 57 i ATH-hjälmen.
Den kanske är något stor men det är iaf skönare än för liten

okej, men om du t.ex. mäter ditt huvud så är det typ 56 cm eller? för jag har mätt mitt och jag har 55 cm ;) men jag tror att jag skulle behöva en hjälm som är 56 cm. Men vet du om de är lika de här Euro lite och de hjälmarna, skulle ju kunna prova en sådan i en affär och se vad jag måste ha för storlek..

Jag är inne på min andra och tror att storleken är ganska normal, även om jag inte är expert på området.

Men det är ju inte bara storleken det hänger på, formen på hjälmen ska passa också.

Det är en kanonhjälm tycker jag.

Töjer den sig?? Jag har köpt en och red med den första gången idag och den tryckte ganska rejält i pannan.. Jag köpte en lite trång eftersom alla andra hjälmar jag köpt har töjt sig efter ett tag och inte sitter still på huvudet, nu blir jag lite orolig, tänk om just den här INTE töjer sig. :crazy:

Töjer den sig?? Jag har köpt en och red med den första gången idag och den tryckte ganska rejält i pannan.. Jag köpte en lite trång eftersom alla andra hjälmar jag köpt har töjt sig efter ett tag och inte sitter still på huvudet, nu blir jag lite orolig, tänk om just den här INTE töjer sig. :crazy:

Jag fick hjälp på en ridsportsbutik och hon tyckte inte att jag skulle ta en som satt åt eftersom att det var bättre att den åkte ner ordenligt på huvudet, alltså inte förstor heller då ;)

Jag tror den sitter ordentligt huvudet, bara rätt så tight... :crazy: Den kändes något bättre idag redan, så jag hoppas att den töjer sig!! Dottern sa i alla fall att det inte såg konstigt ut, jag får liksom känslan att den sitter lite "ovanpå". Dottern är iofs "bara" tio år men var den enda jag hade att fråga idag...

Men i slutet av ridturen idag kändes det knappt att jag hade någon hjälm på mig, så den blir kanske bra till slut..

Oj jag missade din fråga.

Min senaste tryckte på pannan en aning första veckan men sedan blev den kanon.

Nu när det är kallt o blåsigt är ett problem att man blir så jädra kall av ventilationen. :)

Det finns kanske hopp då... Även om jag kan tycka att min klämmer mer än "en aning".. :crazy: Men det var ju bättre redan igår, andra gången jag red med den. Idag har jag medryttare så idag blir det ingen ridning... Kanske ska gå med den på mig här hemma så den töjer sig snabbare.. :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 415
Senast: MimmiNO
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 267
Senast: blayenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar