I

izza

Islandshästar mognar ju ganska sent. Men det jag undrar är hur länge de växer på höjden? Någon som vet? En 3½ åring som är 137 cm, hur hög blir han som "vuxen" :confused:

Det kan nog variera, ofta har kroppen/skelettet vuxit färdigt men inte musklerna. Och dessa kan ge väldigt olika utslag på häst, min donna mättes som 5 åring till 136 cm. Men 7 år gammal var hon 139 cm manke, 138 cm kors.

:) det får ni räkna med!! växer nog två år till ungefär! så några cm till, kanske?

Lena

Möjligen kan den väl växa någon cm till, beror väl allt på egentligen...

Zandra

Antagligen kommer den att växa någon centimeter till, lite svårt att säga exakt hur mycket.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 007
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 968
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 193
Senast: Anna-Bella
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter