Storlek westernsadlar??

H

Hooks

Hur fungerar det med storlekar på westernsadlar?har ett halvblod som jag tänkte köpa westernsadel till då jag mest ska rida i skogen och inte behöver ha en hoppsadel till det,samt att sambon vill ha en stadigare sadel.
Halvblod på 163 cm,har normal mot bred bom,samt 17" på vanlig sadel.
vilken storlek ska man då ha på westernsadel,och är det samma storlekar på alla westernsadlar trots märke/modell?

Sv: Storlek westernsadlar??

Denna tråden ligger lite fel :p Är väldigt svårt att säga då det är olika storlekar på olika märken, men låter som att den skulle kunna ha 16" med en qh bom, men är lättare att be en sadelutprovare kolla det :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 087
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Esmeralda
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 070
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
946
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka