Storlek som föl vs. som vuxen?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Blir lite nyfiken nu när jag ser alla söta föl i föltråden. :love: Hur stora kommer de bli som vuxna, tror ni? Och ni som haft föl tidigare - hur stora var de när de föddes och hur stora blev de som vuxna? Vilken ras är de?

Nu har jag aldrig fött upp något föl själv, men har sett bilder/fått höra om när Herr Häst var föl. Och han var 87 cm när han föddes, och blev 162 cm när han växt färdigt som 4 åring.

ett föl föddes 104cm är idag 179 ett föl 104 idag 175 ett föl 80 är idag 145 1år bara.. ett föl 100 idag som 2 åring 161 en annan född 90cm idag som 2åring 165 ca

Jag mätte min -15 första gången när han var två veckor gammal, då var han 119cm.
Idag som tvååring är han 164cm. Han blir nog ganska stor :angel:

Vet inte hur hög förra kusen var. Men på veterinärbesiktningen som 8 månader kommenterade vetten hans gigantiska framknän och kotor "han kommer bli stor". Jo tack, 5 år och över 180 i mnk nu :o

Min förra häst var enligt uppgift 1,18 när han föddes en månad för tidigt. Sålde honom när han var 5 år och 175+. Han var 1,58 som ettåring..

Min lille fölis född 2016 mätte jag inte förrän han var 1,5 månad, han var då 1,17. Nu är han elva månader och 1,49.

Liknande trådar

Gnägg ...Hur stora är de i övrigt? Och vilken ras är de? :) Bara lite nyfiken då jag ofta tycker mig se tämligen stora hästar, men sällan höra...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 393
Senast: JGD
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 128
Senast: Badger
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 601
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 874
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama