Storlek på travbanor

Gammeln

Trådstartare
Nu måste jag få klart för mig varför man "Over there" har så olika storlekar på banor. Det finns ju 1/2, 5/8, 3/4 och 7/8 mile banor. Finns det fler alternativ? Vad är anledningen till att man byggt/er så olika? Har det något med passgångarna att göra?

Sv: Storlek på travbanor

Nu måste jag få klart för mig varför man "Over there" har så olika storlekar på banor. Det finns ju 1/2, 5/8, 3/4 och 7/8 mile banor. Finns det fler alternativ? Vad är anledningen till att man byggt/er så olika? Har det något med passgångarna att göra?

Ja, det finns 1 Mile som på tex The Meadowlands och 1 1/4 Mile, Colonial Downs.

Jag vet inte med bestämdhet varför det är så, men jag tror att det bottnar i kostnader.
Mark är väldigt dyrt i USA och mark går det åt när man bygger större banor.
Sedan spelar väl strävan efter mångfald in också? Det finns bantyper för alla hästar, och det är ju bra.

Sv: Storlek på travbanor

Måste pilla in ett inlägg som jag känner själv inte tillhör de mest genomtänkta...Kan det vara så enkelt som att det beror på deras mått enheter. Jag använder min blonda hjärna och tänker snarast på att det är ju himla lätt att klocka en häst på en milebana, liksom på half-mile...I Sverige mäter vi ju km vilket ger 1000m bana...?:confused:

Ska uppsöka skamvrån nu....:o

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025