Storlek på senskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 923
Sv: Storlek på senskydd

Du kan mäta ponnyns ben och sen gå till affären och mäta dera utbud av skydd?

Har hittat några andra skydd på Horze som finns i storlek ponny. Ska jag chansa på att dom kan passa(står inget mått)? Ska ändå göra en beställning därifrån och dom kostade inte så mycket.

Fast jag tycker nog hellre lite korta än att de sticker ut undertill, då är det risk att den skaver i karleden när hästen böjer benet mycket, vid hoppning tex.

Veredus Carbon Gel (eller Olympic som är lite billigare) strl. S passar både grova och smala ben som är korta. De är inte jättesmå, M är för normala stora hästar. Plus att de är formade så att de varken skaver vid knät eller i karleden.
De tycker jag är de bästa :)

Vart kan man få tag på dom(helst den billigare modellen)?

eskadrons är jättekorta i full stl. kan inte ha dom på min stora!

men det är ju helt hopplöst att sitta här o sia om vilken stl man ska ha när man varken vet märke eller hur långa ben hästen har eftersom det varierar så himla mkt......

De finns i de flesta ridsportaffärer, det bästa är väl att ta hem ett par och prova så de säkert passar

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska eventuellt köpa min första häst om några månader så har börjat kollat på utrustning osv. Har lite funderingar på vilka skydd... 2
Svar
25
· Visningar
2 171
Senast: Spring17
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet... 2
Svar
34
· Visningar
5 806
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: LuckyMe
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 509
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter