Storlek på J.R.Broline & Vibrante avkommor?

Sv: Storlek på J.R.Broline & Vibrante avkommor?

Vi hade en märr efter J.R.Broline. Hon var 153 cm hög.

Känner två helsystrar med Bonefish som morfar
den äldre rejäl 167?
den yngre nästan ponny

Vibrantehästarna kunde växa till sig storleksmässigt lite sent av vad jag kommer ihåg, har haft två och den ena, den första växte sju centimeter från det att jag köpte henne på våren som treåring tills hon var sex år (från 1.57 till 1.65 i mankhöjd)
. Den andra hade jag bara drygt et halvår innan jag fick ta bort henne på grund av sjukdom, men hon var stor hon med. De var i alla fall fantastiskt snälla och villiga att springa även om det inte var något vidare bra löphuvud på dem

Har bara träffat en JR häst. Han låg nog under medel. Han var VÄLDIGT hetsig. Han pullade i skritt till o med. var nog nåt fel på han, ont nån stans. Har vandrat vidare enligt stc.

Vi har en uppfödning som var J.R.Broline's 8:e vinsrikaste avkomma.
Han var ganska stor och kraftig ca.165 cm. Man jag tror att storleken kom ifrån moderns sida. Han var ganska het och kunde inte värmas på banan som unghäst, lugnade sig dock något när han blev äldre.

Tack för svaren. Min märr är e.J.R.Broline och ue.Vibrante, fullt möjligt att hon har fått storleken från märrsidan då hon är 167,5 cm i manken och grov

Vi har en i stallet efter J.R Broline. Han är ca 163cm, hans syskon ligger runt 160cm eller strax under... Han är ganska grov och otroligt lätt för att gå upp i vikt!!!
Nille Delicious

Har även en tvååring efter His Mayesty som har J.R Broline som morfar. Hon närmar sig 160cm nu... Är lite tunn i hullet men tror ändå inte hon kommer bli speciellt grov när hon vuxit klart....
Mayestys Noblesse

Den hästen e jr broline hade INTE lätt för att gå upp i vikt!

Sånt kan ändra sig med ändrade förhållanden, min fyraåring såg ut som ett rangel trots att förra ägaren påstod att han gav tillräckligt med mat. Han är precis rund i hela kroppen nu för tiden trots att han tränar för fullt.

Sånt kan ändra sig med ändrade förhållanden.

Min 163cm höga JR Broline vallack började hålla vikten när jag drog ner på kraftfodret!!
Het som en spis vissa dagar lugn som en åsna andra dagar...:smirk:

Liknande trådar

Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 443
Senast: Oknytt
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar