Sv: storlek på hage hjälp mig !!
Om jag ser på stallen häromkring så är vinterhagarna inte mycket större än så. Min vinterhage (mitten på oktober-mars) till hästarna är 45X80m och det tycker jag räcker utmärkt, dels vill jag spara på höst/vårhagen och dels på betesmarken. Jag hade dubbel storlek, men det blev lika lerigt ändå. De har några träd, en vall och en granhäck som skyddar mot vind från olika håll. De kan röra sig i samtliga gångarter och gör det när de busar tillsammans. Visst blir det lerigt och visst är det massor att mocka ur till sommaren man jag ser inte riktigt meningen med att ha större, under denna period växer ändå inget gräs, de har en foderbod med slowfeeding-nät och isfritt vatten. Så länge de pysslas med/ rids/ aktiveras så verkar de nöjda med livet, under lite intensivare träningsperioder blir hagen en plats att vila och äta och i boxen (där de står 8-9h) ligger de och sover.
Summa sumarum tycker jag gott att du kan ha hästarna hemma, vore kul för dig om du kunde hitta bete på ridavstånd så du kunde ha nytta av stallet hela året.