Storlek på fölet?

M

Miaz

Jag vet inte hur dum jag kommer låta nu, men jag har inte mycket erfarenhet av just betäckingar osv.

Det jag undrar är att om jag har ett sto på 150 cm i mankhöjd, kan jag då ta en hingst på henne som är runt 160-170 cm ? Hade en diskussion med några vänner, vilka hälften trodde att fölet skulle bli för stort och jobbigt för stoet att krysta ut, och den andra hälften trodde att fostret anpassade sig efter stoets livmoder eller hur jag ska uttrycka mig.

Sv: Storlek på fölet?

Stoet anpassar fölet,så det går bra att använda en större hingst om man låter seminera stoet,vid naturlig betäckning får man tänka sig för.

Sv: Storlek på fölet?

Okej, tack så mycket! För jag är intresserad av att fölet i vuxet tillstånd så att säga blir lite högre.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 319
Senast: manda
·
Avel Går det att på ett ungefär veta hur stort ett föl troligtvis blir, baserat på föräldrarnas mankhöjd? Dvs om de är olika stora, annars är...
Svar
11
· Visningar
2 065
Senast: MayGrace
·
Avel Jag har ett sto med en mankhöjd på drygt 150 cm. Vill betäcka henne och önskar en avkomma som är max 160 cm, gärna ca 155. Det lutar åt...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka