Storlek på föl/vuxen häst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NettNett
  • Startdatum Startdatum
N

NettNett

Finns det något sätt att ta reda på hur stort ett föl kommer att bli vid vuxen ålder? T.e.x. xxx cm vid 3 månader blir ca xxx cm vid 4 år?
När skiljer ni fölet från modern på nätterna och när börjar ni ge fölet eget kraftfoder? undrar en novis på detta område

Sv: Storlek på föl/vuxen häst

Man kan se ungefär på skenorna genom att jämföra med mamman men det är absolut inget säkert sätt.

Sen finns ju sk "tattarmått". Sök bland trådarna här på Avel - det har diskuterats många gånger.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 482
Senast: Puffindog
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 228
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar