Storlek på Eskadron luddboots?

Corax

Trådstartare
Jag har beställt ett par fluffboots i stl L men kom på att jag inte vet hur storleken på dem är.
Hästen har 'ettor' i skor och för att ta ett exempel så har hon M fram och L bak i Catagos dressyrskydd. Så rätt normala storhästben men hon vill absolut inte ha något tight över ballarna, då får hon ont på en gång.
Vilken storlek har ni på era? Och vilken borde jag ha?

Ettor i skor tycker jag väl inte är en normal stor häst stl, det är ju litet och vad många d-ponnyar har...

Min stora häst som har stl 4-5 i skor beroende på märke har XL på sina, funkar okej även om jag gärna hade haft dem lite större.

Ettor i skor tycker jag väl inte är en normal stor häst stl, det är ju litet och vad många d-ponnyar har...

Min stora häst som har stl 4-5 i skor beroende på märke har XL på sina, funkar okej även om jag gärna hade haft dem lite större.
Tack för svar!
Jag skrev lite klantigt men med "rätt normala storhästben" tänkte jag just på ben-omkrets, inte hovarna.
Jag vet att hon har rätt nätta fötter (utan att för den delen vara trångskodd).

Då tror jag att det borde bli bra med L på fröken.

Tack för svar!
Jag skrev lite klantigt men med "rätt normala storhästben" tänkte jag just på ben-omkrets, inte hovarna.
Jag vet att hon har rätt nätta fötter (utan att för den delen vara trångskodd).

Då tror jag att det borde bli bra med L på fröken.
Min som har full i catago sport skydden och L i Eskadrons vanliga senskydd passar också bra i eskadrons fluff senskydd i L. Luddet lägger sig ju med tiden, dvs formar sig mer efter hästens ben med tiden än neopren gör. Och kommer nog uppfattas som lite trånga till en början pga allt fluffet, precis som alla ludd skydd.

Liknande trådar

Utrustning Hej tjejer (och eventuellt intresserade killar)! Läst en hel del här på buke och lärt mig massor, dammat av gamla hjärnceller men en sak...
Svar
7
· Visningar
3 312
Senast: Helli
·
Utrustning Hej alla glada bukare! :laugh: Jag har tänkt köpa Benskydd Equi-Guard® neoprene från Hö*ks. De är tänkta att ha på unghästen när vi är...
Svar
2
· Visningar
8 799
Senast: Nomina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 891
G
Utrustning använda dessa både som fram och bak skydd? Eller är de "utformade" så att dem bara passar fram eller bak? Om man kan ha de både fram...
Svar
19
· Visningar
1 287
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka