Storlek på boots

T

Tallbarret

Spinner vidare lite på tidigare tråd ang. boots. Vilken storlek är det vanligast att islänningar har på gummiboots? Jag har köpt ett par medium, men är osäker på om de sitter bra. :confused: Finns det någon duktig isismänniska här som har något bra tips på hur man ser att de sitter rätt?

Medium passar de flesta. Jag gjorde misstaget att köpa small till min valack som är 132 cm hög, men de var på tok för små. Jag tycker att man ser ganska bra om de är för små eller för stora, det ska inte se konstigt ut.

// Selma

Jag har small på min häst och det funkar jättebra för hon har jättesmå fötter. Ett bra tips är att tänka på dina transportskydd. Passar ponny ska du ha small men passar cob bäst ska du ha medium och i värsta fall om cob är för små ska du ha large, vilket jag vet en del islandshästar som har.

// Saga :D

Liknande trådar

Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Emma-pemma
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 321
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud