Storlek och burar

Shettisar

Trådstartare
Har funderat lite på hur man ska rätta sig efter storlekar på hundburar till bilen. Vad är det för mått man går efter? Höjden?
Om jag har en hund på 62 i mankhöjd,bör då buren vara högre ?
Någon som har en susing om detta?

Sv: Storlek och burar

Oftast är det bilen som begränsar hur stor buren kan vara. Man köper en bur som är anpassad till bilmodellen och får då en så stor bur som går in. När det gäller bilburar ska inte hunden ha så stor plats att röra sig på. Det skyddar bättre vid krock.

För en normalstor schäfer brukar halva utrymmet i en bur till Volvo V70 duga gott. Tycker man att det ändå blir trångt är det bara att plocka bort mellanväggen.

Ok,så då är det inte helt fel i att man kan köpa en bur till en annan kombimodell än den bil man har.Om jag ex har en van så kan jag ha en bur som man haft i en v70 eller liknande?
Jag ska ha dubbelbur eftersom jag har 2 hundar av samma storlek.

Javisst kan du det. Det du kan behöva göra är att spänna fast buren ordentligt, så att den inte glider runt. Det som kan ställa till det är modernare bilar med sluttande baklucka och hjulhus som stjäl plats. Där blir det ofta ett evigt mätande för att se om buren går in, om man inte köper en modellanpassad bur.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
586
Senast: Bison
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: AraSlei
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 198
Senast: Derivata
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 213
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar