Storlek Andover, Angus och Cantab

Sv: Storlek Andover, Angus och Cantab

Ja, det stämmer nog bättre. Enligt hingsthållaren är han 163 i mankhöjd och 169 lång.

Tack ska ni ha. Vilken av dessa (och deras avkommor) kommer att ha lyckats bäst som avelshingst i Sverige om 10 år? Fritt fram för gissningar och spekulationer :D

Tack ska ni ha. Vilken av dessa (och deras avkommor) kommer att ha lyckats bäst som avelshingst i Sverige om 10 år? Fritt fram för gissningar och spekulationer :D

Cantab Hall, han är hetare än Andover Hall i USA. Andovers senaste kullar har inte jätteimponerat, medans Cantabs tycks bli allt starkare.

Jag gillar verkligen Cantab Hall och han verkar onekligen vara hetast av alla just nu.

15,3 hands är det 160 cm? Han ser stor ut jämfört med Tom Ridge och Windsong's Legacy på youtube.

Cantabs aldsta ar ju tre i ar sa han ar ju fortfarande ung i jamforelse med Andover som har flertalet kullar i ryggen. Andover har ju massor med fina avkommor men om man jamfor med hurpass ny Cantab ar sa tycker jag nog han verkar ha framtiden for sig.
Dessutom verkar det som att han inte nedarver temperamentet fran far sin vilket alltid ar en fordel (har ju dock inte sett jatte manga ungar annu men har en self possessare och en Cantabare i stallet just nu och de ar sa olika tva lika gamla marrar kan mojligen vara).

Det sags att Angus ger heta tokstollar men jag har inte varit i narheten av nagon sjalvt. Fast det kanske kvittar mindre om planen ar att salja ungen.
Jag skulle betackt med Cantab om jag haft lamplig marr men tankt till tva ganager pa temparementet just pga self possessed sa nara i stammen som det faktiskt ligger. Marren skulle dessutom garna fa ha en sju helsikes kampar vilja for det gar rykten om att cantabarna har en tendens till att lagga av om de inte ligger i faltet.

Intressant. Vi får se om de har någon lust att springa när det blir äldre än tre år då.

Hur menar du med inte ligger i fältet, är det om de går i ledningen/utvändigt ledaren?

Andover är 170 cm, han var min passhäst.
Mvh Lina

Andover är mkt intelligent och väl medveten om sitt eget värde:-) En oerhört flott o stolt häst som drog allas blickar till sig. Han var dock inte lätt att hantera, mkt tuff o aggressiv. Man fick passa sig när man gick in i boxen, annars rök det som kom ivägen, och han menade verkligen allvar.

För övrigt var han inte det minsta intresserad av flickor. Totalt ointresserad.

Har aldrig varken förr el senare kommit så nära en häst, efter svår prövotid fick jag som tur var även uppleva hans kärleksfulla sida...ibland:-)

Hurdan han är nu vet jag inte, han har kanske taggat ner lite
när han inte tävlar.. sista gången jag såg honom var i oktober 2002...

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
854
Senast: Ketrawzc
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur