A
avslutat medlemskap
Ja som rubriken lyder, är det ovanligt att som ensamhushåll-liten familj köpa storköksförpackning av basvaror? En kompis och jag var till Norrköping igår och som vanligt svängde jag förbi Citygross och handlade det som var på väg att ta slut bla. socker, marsansåspulver och potatismospulver och eftersom jag alltid sneglat på pris/kvalitet så vet jag av erfarenhet att storköksförpackningar lönar sig så det blev en säck socker (25 kg) samt 4 kg marsanpulver och 2,5 kg potatismospulver. Kompisen höll på att smälla av när han såg sockersäcken och då kom kommentaren "har dom inte storpack med jäst också för det är ju snart midsommar".
Bara marsansåskartongen kostade bara en tredjedel så mycket som på lokala Willys hemma i stan och potatismospulvret hälften så mycket och sockret var 2 kronor billigare per kg så nog lönar det sig att hamstra stapelvaror allt.
Är det verkligen så ovanligt det jag gör eller finns det fler som handlar likadant?
Bara marsansåskartongen kostade bara en tredjedel så mycket som på lokala Willys hemma i stan och potatismospulvret hälften så mycket och sockret var 2 kronor billigare per kg så nog lönar det sig att hamstra stapelvaror allt.
Är det verkligen så ovanligt det jag gör eller finns det fler som handlar likadant?