storhoppande unghäst!

M

Mariia_1992

hej jag har en femårig hanoveraner som ja håller på att utbilda. Jag vet att unghästar tar stora hopp över små hinder men finns det någon öving som hade fått honom att slappna av och hoppa mer rundat.
Sedan undrar jag är det någon som vet träningstävlingar / lokal man kan åka ut och träna? ;)

Sv: storhoppande unghäst!

Hoppa mera. :idea: Löshoppa och hoppa med ryttare, ge honom låga men tekniska hinder istället för höga hinder. Ju mer han får hoppa och experimentera med sin egen kropp, desto snabbare får han kläm på tekniken och kan hoppa mer ekonomiskt.

Sv: storhoppande unghäst!

Hej oj det är väl bara bra att han hoppar med rygg och scoope hihi träna mer på låga hinder ca 40-70 cm lägg ut bommar/cavalletti etc rid honom uppsuttet löshoppa låga hinder med det är ej höjden vid löshoppning som gör att hästen e bra utan mer teknik och viljan som gör hästen till en bra hopphäst i framtiden(markarbete är bra)så hästen orkar bära dig och sig själv över högre hinder med i senare skede.Självklart finns det lokal/tränings tävlingar du kan gå ut på med din vän.För att träna rutin mm på tävlingsplatserna :) starta bara några låga klasser då räcker med en klass i taget för han/hon blir säkert ganska trött efter allt som händer runt om kring.Träning ger färdighet! Lycka till och god fortsättning på det nya året :laugh:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 102
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Nova123
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama