Störd sömn...

Q

qrumelur

Är det normalt att man drömmer extremt mycket mardrömmar när man är gravid? v. 11 nu och jag vaknar varenda natt (sista veckan..), runt halv fem-fem tiden av mardrömmar (återkommande, inga spöken utan om verkliga människor och verkliga händelser).
Jag är dödstrött. Höll på att somna i bilen på väg till jobbet idag... :crazy:
Är det "normalt" gravid-symptom?

Sv: Störd sömn...

Oh ja, jag drömde hemskt, speciellt i början! Drömde mycket att någon skulle ta mitt foster, att jag födde kattungar, allt möjligt.

Jösses! Kattungar?? ;)
Vad skönt att höra att det "hör till". Jag blir lite orolig.

haha kattungar fick jag också!

och att jag fick en boll på tjockmagen, så att det gick hål och det stod en stråle med fostervatten rätt ut, då kom det en som skulle göra kejsarsnitt. Han vek skinnet bak, tog ut ungen och vek tillbaka skinnet:D

TS ja det är supervanligt att man drömmer

Det gjorde jag också runt v.9-11 sist. Det var riktigt vidriga drömmar, och en del bara jätteknasiga. Jag drömde en gång att födde en lilleputt-unge som var ca 5 cm hög och hade blåa hängselbyxor och såg ut som Kalle (s Kaviar) och sen gick jag ständigt runt och var oroligt för att mosa honom. Jag menar .... :confused:.

Det var någon som sa då att drömmarna kanske är ett sätt att bearbeta en del av de rädslor man bär på som gravid, risken att föda ett barn som inte är normalt, risken att skada sitt barn, risken att råka ut för något osv.

Men min konstigaste/knäppaste dröm var när jag drömde att en 20 cm lång ET som bodde i ett glasrör kom ut, men det var liksom inget konstigt utan normalt att det var så:D

Jag hade också riktigt sjuka drömmar - Drömde att vi skulle hämta den nyfödda bebisen på sjukhuset och i den lilla plastlådan ligger ingen bebis utan en diskborste :D

Vid ett annat tillfälle drömde jag att vi adopterade en bebis i stället - sambon kom hem med bebisen i en korg, som var övertäckt med en filt. När jag försiktigt lyfter på filten ligger Chucky (Den onda dockan) i korgen :eek:

//Linda

Jag drömde att jag var inne på förlossningen och blev hänvisad till en toalett eftersom det var platsbrist. Jag tyckte dock det var helt ok för då hade jag ju sambon hos mig även om han skulle bajsa just när förlossningen började. :grin:

Just när förlossningen började (sambon bajsade INTE) fick sköterskorna ett larm och sprang upp på taket och kastade röda resväskor i form av ett H så helikoptern kunde landa. Jag födde barnet ensam där på toaletten med sambon och det gjorde inte ont alls.

När jag vaknade kände jag mig lite lättad. Det kunde ju faktiskt inte bli så illa i verkligheten, the bottom var redan nådd liksom. :D

En annan tidig-graviditetsdröm var att jag åkte pulka upp för en backe - blev jagad av vargar ner för backen och väjde för hästbajshögar samtidigt som fostret skrattade...

haha, vilka drömmar! Såna där grejer drömmer jag utan att va gravid iof! Särskilt kattungar är återkommande.. Ofta i ovanliga färger som rosa, blå, turkosa och fläckiga i olika sådana färger. Jag måste ju rädda kattungarna, för de är såå fina, och såå ovanliga men ingen utom jag sätter något värde på dem, och kan se hur speciella de är. Ofta undrat vad det betyder då man drömmer om kattungar, och alltid så KÄNNER jag så mkt för de här små kattungarna..

Jag drömde inte så mycket regelrätta mardrömmar, men jag drömde väldigt mycket, och jag var så trött! Drömmarna var så verkliga, så jag var helt utpumpad och slut när jag vaknade. Jag minns att jag var lika trött efter att vaknat efter en "vanlig" dröm under den tidiga graviditeten som efter mardrömmarna, just eftersom de kändes så verkliga uppfattade jag det som.

:D vilka tokiga drömmar ni har!
jag drömmer mest om min mamma jag. :o

Och jag har, nu som gravid drömt otaliga drömmar om min första kärlek som jag var kär i genom alla skolår i princip. Dock vart det aldrig något mellan oss, men han kommer ändå alltid vara just min första kärlek.
Drömmarna var och är sådär helt underbara, och första tanken när jag vaknar är alltid "neeej.." Lite pinsamt, och inget jag berättat om för sambon :o ;)
Så för mig har det inte handlat om mardrömmar, men dom har varit aningens besvärliga ändå :p

Jag hade också jätte mycket konstiga drömmar som jag inte riktigt minns nu i efterhand. Den enda drömmen jag minns var en fin dröm, som också var en sanndröm!
Jag drömde att jag hade fått en liten jätte fin flicka med kolsvart hår. Hon var så vacker när hon låg där på magen så fridfull. Så konstigt för ända tills jag drömde detta så trodde jag att det var en ljushårig pojke för både jag och pappan är ljusa. Men efter denna dröm fick jag en känsla av att det skulle bli en flicka, men trodde fortfarande att hon skulle vara ljushårig. En ljushårig Alice.
Men när hon föddes såg hon presis ut som i drömmen! Denna söta lilla flicka med kolsvart hår :) Så det blev ingen Alice som jag trodde, utan det blev en Enya presis som jag drömt :love:

Jag drömde ofta att min (då) sambo (numera make) lämnade mig eller råkade ut för någon hemsk olycka. Hade ångest när han åkte iväg en helg för att utöva sin favrliga sport skärmflygning.

Jag drömde att jag fick ett barn i toaletten :eek: sen när jag visste att det var två drömde jag att de kunde sticka ut armarna och klämma mig på låren och en annan gång drömde jag att jag fick två små barbiedockor som låg i sina plastförpackningar :crazy:

Ja, jag har också fått konstiga och hemska drömmar. Den ständiga återkommande är att det tar slut mellan mig och sambon :cry:
Å där står jag med en tockmage och vet inte vad jag ska göra. Tårarna faller som ett vattenfall när jag väl vaknar och förhoppningsvis har inte sambon åkt till jobbet än så jag får se honom bredvid mig.

Det drömde jag också fast min man hade skaffat en ny och hon var redan gravid och tio år yngre än mig :eek:

Kan tillägga att det kan komma en del skumma drömmar efter att man har fått barn också... Jag vakande, helt hysterisk, i går natt för jag hittade inte den tredje bebisen, hur kunde vi vara så oansvariga att vi hade slarvat bort ett lite barn :crazy: Snacka om lättnad när jag insåg att vi "bara" har två bebisar :rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 753
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 277
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka