Stora travare

Sv: Stora travare

Det finns alltid undantag, men en god tumregel är:
Stora hästar, stora problem - små hästar, små problem!

Betyder det att mellan hästarna ger mellan problem :smirk:
Har haft en stor och det stämde med stora problem, har nu köpt mig en mindre modell - hoppas då att det betyder mindre problem, fast han är inte riktigt färdig växt ännu :crazy:

bulan skrev:
Betyder det att mellan hästarna ger mellan problem :smirk:

Då får man kanske dra till med den svenskaste klyschan av dem alla:
- Lagom är bäst! :D

Remington Bump var rätt stor och min märr är 168 men höll kanonbra trots att hon är rejält tung ca 700kg:)
Tjänad dock inte så mkt men det berodde på annat

Kung Lavec är väl inte kattskit precis och han är 168-170cm nånting...:)

Ascot Roy,var en jätte hos Stig H,skulle tro runt 1,80!!

Han startade 62 ggr,tjänade 443 000kr!Var dessutom en hårdför herre.Föddes 1978 dog 1986.

Jag kände honom väl.....

Sedan finns väldigt många franska giganter,Flambeau des Pins,Stor och fantastiskt vacker!

Gafir en jättemärr som dessutom lagt en del fina hästar i aveln,tror hon var runt 1,78.....

Hövding Lavec är garanterat över 170! Närmre 175 skulle jag tippa på. Han e gigantisk...ganska grov är han också.. Men fiiiiiiin!

visst va han den där flintstone hästen också stor eller fantiserar jag nu?

Ja Flintstone Broline är också rejäl, typ 170cm, men jag vet inte om han är "värd" att nämnas i denna tråden för mer ointelligent pålle vet jag inte om jag träffat... Ful-söt dessutom.. Det värst var att han inte insåg vilken jätte han var utan trodde han var knähund eller något:eek: !

Nu är det ju MÅNGA år sen jag var aktiv inom travet så de jag nämner kanske ingen känner till nuförtiden.
Följande var STORA och duktiga iallafall:
First Blood-Jonney Takter
Hause-Ludde
Shesellshesells-Adiellson
Seaking-Adielsson

I början på 90-talet hade Stig H ett sto som hette Miss Wildcat, hon sprang in drygt 1,4 miljoner och var väl inte direkt liten om jag inte minns fel... :)

Last Major är en stor häst, säkert 1.70 i mankhöjd(minst) och han väl sprungit in lite över en miljon..

jo han är ju hyffsat stor iaf. har en kompis med en märr som ärstor som ett hus.. men springa kan hon=)

Specific JC var rätt stor och sprang in över en mille.
Heads or Tails sprang in strax under 700 000 och han var gigantisk.

Varenne va stor och Moni Maker va riktigt stor. finns många andra stora bra hästar oxå så du behöver inte va orolig.:)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
2 211
Senast: Mirtai
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka