Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en Horse Guard Soundless Flughuva och provade den igår. Men den sitter inte kvar, inte ens när vi bara promenerar i skritt. Fanns inga som helst "fästen" eller så, är tanken att nackrem och pannband ska hålla kvar den, eller finns det något annat sätt?
1655798004934.webp

Köpte en Horse Guard Soundless Flughuva och provade den igår. Men den sitter inte kvar, inte ens när vi bara promenerar i skritt. Fanns inga som helst "fästen" eller så, är tanken att nackrem och pannband ska hålla kvar den, eller finns det något annat sätt?
Visa bifogad fil 93471

Fäst skosnören i den "virkade" delen och knyt fast i sidostyckena. Enda sättet att få dem att sitta kvar.

1655798102375.webp

Tänkte att jag köpte ett par såna här för att ha vid promenad/tömkörning och för att kunna avsluta ett pass med några minuters ridning. MEN jag tänkte inte helt klart, utan beställde Mountain Rider Classic.

Visa bifogad fil 93471
De huvor jag har sitter kvar utan problem utan ngt annat, men vet att en del knyter fast på olika sätt. Är storleken rätt? Finns det tillräckligt med tyg bakom nacken?

Fanns bara storlek Full. Öronen passar iallafall. Det satt bättre med det andra tränset som jag testade igår.
Ja men olika huvor ser olika ut, vissa är små och andra är större. Olika långa öron, olika brett mellan öronen, olika långa, olika mycket tyg i nacken bakom öronen..
Tror huvans utformning påverkar hur bra de sitter.

Måste shoppa mer flugspray. Blir väl Ultrashield igen, även om jag inte tycker att den är jättebra. Har dock inte hittat något bättre...

Shoppat en ”ny” sadel som jag längtar att få.
Skulle fått igår men JAG angav fel postnummer till säljaren 🙈

Sen vill jag ha ett till equitoschabrak men känns knappt försvarbart. De är inte svindyra dock 🤔

2DAB01A0-5901-4DD3-B3A0-B89BD71AF665.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka