Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag inte köpt ett enda schabrak på drygt tre år och jag behövde tröstshoppa lite så blev det ett vitt Maya Delorez med svart kantband. Det känns stort! Men det får duga…

Jag har shoppat en iPhone till min Pivo :crazy:
Köpte en Pivo i våras för att kunna filma när jag red, men deras "kompatibel med nyare android-telefoner" visade sig vara en stark överdrift :down: så nu har jag köpt någon lyxig iPhone (men med sprucken skärm) som ska göra jobbet åt mig istället.
Blev ju lite dyrare än jag tänkt så här men nu hoppas jag verkligen att det funkar. Ska bli kul att få lite ridfilmer, och förhoppningsvis kunna vara med på några dressyrtävlingar igen :)
Jeg slåss med min Pivo i 8 måneder før jeg ga opp, nå ligger den i skuffen. Fungerte med min telefon, problemet var at den ikke kunne fokusere mer enn 15 sekunder av gangen.. så noen fin film ble det ikke akkurat når over halve er blurry.

Jag har shoppat en iPhone till min Pivo :crazy:
Köpte en Pivo i våras för att kunna filma när jag red, men deras "kompatibel med nyare android-telefoner" visade sig vara en stark överdrift :down: så nu har jag köpt någon lyxig iPhone (men med sprucken skärm) som ska göra jobbet åt mig istället.
Blev ju lite dyrare än jag tänkt så här men nu hoppas jag verkligen att det funkar. Ska bli kul att få lite ridfilmer, och förhoppningsvis kunna vara med på några dressyrtävlingar igen :)
Jag har Pivo till min Samsung S9 och det fungerar utmärkt så länge jag kör med pivo play, kör jag med pivo+ blir det hemskt ryckigt och konstigt. Jag delar pivon med en kompis som kör med sin IPhone men den fungerar sämre än min Samsung och tappar henne hela tiden. Vet inte om det är hästfärgen som det hänger på eller telefonen..

Jag har Pivo till min Samsung S9 och det fungerar utmärkt så länge jag kör med pivo play, kör jag med pivo+ blir det hemskt ryckigt och konstigt. Jag delar pivon med en kompis som kör med sin IPhone men den fungerar sämre än min Samsung och tappar henne hela tiden. Vet inte om det är hästfärgen som det hänger på eller telefonen..
Med min telefon ville den inte alls, men med mannens iPhone har den funkat.. får hålla tummarna för att det går bra nu för annars bryter jag nog ihop :nailbiting: har en svart häst men ofta färgglada 'kläder' :)

Fina! Blir nästan paff av att se vojlockar, har inte förstått varför de verkar ha gått ur mode. När jag var yngre användes schabrak i princip endast för tävling, annars var det vojlock på alla hästar, stora som små. Nu finns det knappt vojlockar alls i sortimentet på de flesta märkena verkar det som. På min ridskola är det uteslutande schabrak, ponny och häst.
På ridskolan jag red på har dom enbart vojlockar på hästarna

Funderar på att köpa ett schabrak jag kan ha till medryttarhästen, tycker det är lite kul att ha. Har börjat kolla på de "populära" märkena online, typ ES och PS. På rea eller second hand går de att få till helt OK pris. Men är de värda pengarna? Håller de form och färg även efter tvätt? Har också kollat lite på BoT night collection schabraken, någon som har erfarenhet av dem?

Eller finns det andra märken som har schabrak i lite tjockare/rejälare utformning med roliga färger? Det måste finnas i storlek cob då jag råkat ramla in i ett islandshäststall :D

Måste förresten hylla Zaczess kundservice! Klickade ju hem ett par tights och ridbyxor för några månader sedan. Tightsen var otroligt sköna och har använts flitigt. Ridbyxorna var aningen för stora så de har jag inte använt så mycket, max ett par-tre gånger. Nu upptäckte jag att det var flera sömmar som gått upp och att det var en ful reva i tyget som knappast är rimligt efter så lite användning. Jag mejlade dom och förklarade läget och fick ett par ny byxor helt utan kostnad! :up: de menade att så ska byxorna inte vara och att det måste vara något produktionsfel.

Håller tummarna att de nya håller bättre!

Funderar på att köpa ett schabrak jag kan ha till medryttarhästen, tycker det är lite kul att ha. Har börjat kolla på de "populära" märkena online, typ ES och PS. På rea eller second hand går de att få till helt OK pris. Men är de värda pengarna? Håller de form och färg även efter tvätt? Har också kollat lite på BoT night collection schabraken, någon som har erfarenhet av dem?

Eller finns det andra märken som har schabrak i lite tjockare/rejälare utformning med roliga färger? Det måste finnas i storlek cob då jag råkat ramla in i ett islandshäststall :D
Vi har ett flertal PS på jobbet som tvättas efter att ha använts två gånger, och de håller fint. Speciellt de lite nyare. De håller formen och färgen och inga lösa trådar.

Tycker både ES och PS håller bra efter tvätt. ES är lite mjukare från början men de är ändå stadiga efter tvätt. PS är väldigt stabila. Jag föredrar PS för jag tycker att ES tenderar att glida bakåt, PS ligger mer still.
Mitt favoritmärke är dock LeMieux, de är mycket tunnare men är ändå väldigt stabila och rör sig inte ur fläcken under sadeln. Finns i flera fina färger :)

Tycker både ES och PS håller bra efter tvätt. ES är lite mjukare från början men de är ändå stadiga efter tvätt. PS är väldigt stabila. Jag föredrar PS för jag tycker att ES tenderar att glida bakåt, PS ligger mer still.
Mitt favoritmärke är dock LeMieux, de är mycket tunnare men är ändå väldigt stabila och rör sig inte ur fläcken under sadeln. Finns i flera fina färger :)
Ska definitivt kika på LeMieux! De finns ju dessutom på Horze, gillar att beställa därifrån :up:

Eskadron har flere fine, litt tykkere modeller. Ponni dressur, pd, passer nok fint til islandshest for det er det jeg bruker på min hest på 150.

Instämmer helt om ES och PS. Älskar mina och de ser nya ut trots typ 5000 tvättar. Och speciellt PS ligger otroligt stilla och bra - är ju, som du säger, lite stadigare än ES. Le Mieux har jag inte testat ännu.

Mink, de som gör vojlockarna jag la upp, har även schabrak och de kommer i flera olika storlekar (på deras egna hemsida tror jag att man väljer efter tum på sadeln). Finns även de på Horze.

Jag är riktigt nöjd med den vojlocken jag har och även om glansen försvunnit lite efter alla tvättar så är passform osv fortfarande bra

Denni Design Schalock Mattes kolla dessa en korsning mellan Shcabrak / vojlock.​

Köpte ett svart sammet med rosa kant. Finns även med fårskinn.
Bla påbettet säljer dessa. Väldigt snygga.

Älskar PS schabrak. Tycker det är lite synd att de blivit gigantiska nu bara, och under våren är det många nya som inte kommit i storlek cob. 🤔 min korta d-ponny drunknar i de nya full. De gamla monogram går bra.

Älskar PS schabrak. Tycker det är lite synd att de blivit gigantiska nu bara, och under våren är det många nya som inte kommit i storlek cob. 🤔 min korta d-ponny drunknar i de nya full. De gamla monogram går bra.
Är de nya varianterna ännu större? Jag tycker monogram är rätt stora ;)

Efter läst tråden om veterinärbrist i sommar klickade jag hem mer saker till eventuell sårvård/hästapoteket
Snögg
Zinklinda
Sorbac

Equito tycker jag är mer rejäla än ES och PS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka