Precis!Det kommer inte vara oanvänt så länge?
![Smiling face with sunglasses :sunglasses: 😎](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60e.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis!Det kommer inte vara oanvänt så länge?
Ljusbrun, med lite för mycket rött/orange i för att rosa ska klä honomNä? Din är väl brun?
Min är ju gul![]()
Min är också brun och jag tycker inte heller hon passar i rosa. Fint på mörkbruna men kan vara lite svårt på brun-brunaLjusbrun, med lite för mycket rött/orange i för att rosa ska klä honomHade jag haft kvar skimmeln däremot....
Insåg när jag klämde in det senaste i skåpet att jag faktiskt på riktigt inte behöver fler..Äsch, man kan nästan aldrig ha för många schabrak![]()
Precis,Min är också brun och jag tycker inte heller hon passar i rosa. Fint på mörkbruna men kan vara lite svårt på brun-bruna![]()
Haha ja, jag försöker också lägga band på mig men egentligen vill jag köpa en massa nya! Men jag använder alla mina löpande iafInsåg när jag klämde in det senaste i skåpet att jag faktiskt på riktigt inte behöver fler..För jag är samtidigt lite snål så vill inte använda dom lite finare annat än på träning utan till vardags blir det tråkiga slitna gamla skitschabrak.. Med tanke på hästens skadehistorik så blir dom fina då mest liggande..
Har tex ett jätte fint schabrak med massa guldglitter på som jag köpte för tävling som jag inte använt en enda gång...
![]()
Absolut, undrade om det fanns några fästanordningar om de inte sitter kvar av sig själv. Den satt kvar idag under ridpasset (skritt mestadels och någon minut i trav, är under igångsättning). Men efteråt fick han beta en stund och då åkte den av.Ja men olika huvor ser olika ut, vissa är små och andra är större. Olika långa öron, olika brett mellan öronen, olika långa, olika mycket tyg i nacken bakom öronen..
Tror huvans utformning påverkar hur bra de sitter.
Insåg när jag klämde in det senaste i skåpet att jag faktiskt på riktigt inte behöver fler..För jag är samtidigt lite snål så vill inte använda dom lite finare annat än på träning utan till vardags blir det tråkiga slitna gamla skitschabrak.. Med tanke på hästens skadehistorik så blir dom fina då mest liggande..
Har tex ett jätte fint schabrak med massa guldglitter på som jag köpte för tävling som jag inte använt en enda gång...
![]()
Anbefaler Brems blokker fra Effol om du ikke har lys hest, da den har litt farge i seg.Måste shoppa mer flugspray. Blir väl Ultrashield igen, även om jag inte tycker att den är jättebra. Har dock inte hittat något bättre...
Den här blev jag rekommenderad och ska testaMåste shoppa mer flugspray. Blir väl Ultrashield igen, även om jag inte tycker att den är jättebra. Har dock inte hittat något bättre...
Har testat den, verkar mot broms (tror jag) men inte mot alla andra kryp. Har även köpt den från Trikem mot fästingar- verkar funka sådär, har fästingar överallt........ Sen har jag den från redhorse som är naturlig medAnbefaler Brems blokker fra Effol om du ikke har lys hest, da den har litt farge i seg.
Jag upplever att Ultrashield funkade bättre förra året än i år. Konstigt! Och Centaura funkar mer för en kort stund (perfekt at spraya på sig själv och hunden innan en skogspromenad).Har testat den, verkar mot broms (tror jag) men inte mot alla andra kryp. Har även köpt den från Trikem mot fästingar- verkar funka sådär, har fästingar överallt........ Sen har jag den från redhorse som är naturlig medKänner jag aldrig har sprayat så mycket innan, men vet fan inte om det funkar. Får väl testa ultrashield med
Du behöver givetvis köpa en skimmel till önskat schabrak.Ljusbrun, med lite för mycket rött/orange i för att rosa ska klä honomHade jag haft kvar skimmeln däremot....
I detta fall så föreslår jag att du har med dig färgprover till nämnda provridning.Ska provrida några fjordingar för uthyrning i morgon och förhoppningsvis blir det en av dem. Har ju planerat att tävla (dressyr) i höst så jag måste ju ha ett tävlingsschabrak som passar till ljusbrunblack fjording. Ska också passa till marinblå kavaj med vita detaljer och ljusgrå byxor med vita revärer. Tips?
Ska provrida några fjordingar för uthyrning i morgon och förhoppningsvis blir det en av dem. Har ju planerat att tävla (dressyr) i höst så jag måste ju ha ett tävlingsschabrak som passar till ljusbrunblack fjording. Ska också passa till marinblå kavaj med vita detaljer och ljusgrå byxor med vita revärer. Tips?