Stora shoppingtråden III

Ingen skillnad mellan olika material, men däremot kan en del hästar tycka att det är lite obehagligt med snabbknäppen på tyglarna.
Har för mig att jag läst diskussioner ang. metall mot metall med spänne och bettring och ljud å vibrationer 🤷‍♀️ jag stör mig mest på att de snabbsp.tyglar jag har har en läderflärp bakom spänner som pekar ut 😒

Önskar att det fanns typ gummerade snabbspännen, för det är ju sjukt smidigt om man som jag kör och rider i samma träns 😅

Har för mig att jag läst diskussioner ang. metall mot metall med spänne och bettring och ljud å vibrationer 🤷‍♀️ jag stör mig mest på att de snabbsp.tyglar jag har har en läderflärp bakom spänner som pekar ut 😒

Önskar att det fanns typ gummerade snabbspännen, för det är ju sjukt smidigt om man som jag kör och rider i samma träns 😅
Jag tycker problemet med snabbspännen på tyglarna är att eftergifterna blir konstiga. Det blir lite glappigt och ryckigt jämfört med en mer fast förbindelse mellan tygeln och bettringen.

Jag har köpt på mig en till flughuva (se bild)! Testat lite olika senaste två somrarna, och den som suttit bäst och hållt bäst har varit Shires deluxe flughuva så den jag köpt nu är väl snarlik. Rambo’s fick hon skav av bakom öronen och ena örat på flughuvan gick sönder nästan direkt. Shires flughuva utan öron med bara en rem över satt bra men hon behöver mer heltäckande då hon inte tål alla insekter. Roligare shopping än så har det inte varit på sistone 😂
IMG_1374.webp

Jag har köpt på mig en till flughuva (se bild)! Testat lite olika senaste två somrarna, och den som suttit bäst och hållt bäst har varit Shires deluxe flughuva så den jag köpt nu är väl snarlik. Rambo’s fick hon skav av bakom öronen och ena örat på flughuvan gick sönder nästan direkt. Shires flughuva utan öron med bara en rem över satt bra men hon behöver mer heltäckande då hon inte tål alla insekter. Roligare shopping än så har det inte varit på sistone 😂
Visa bifogad fil 165796
Den är bra👍

PS of Sweden megarea:

Tanya ridtights XL (jag har 42-44 i byxstorlek 178cm lång):
Skönt material som känns som bra kvalitet. Muddar vid benslutet. Lite korta, och lite glapp i midjan, men kommer funka bra ändå. Glider inte ner och visar myntinkastet när jag sitter på huk. Bara ficka på ena sidan.

Suddig bild för att visa passform:
1000027356.webp
Värda fullpris? Nja. Värda 250kr, absolut! Blir bra sommarbyxor.

Ps of Sweden ridbyxor Brianna strl 44:

Bättre passform, lite smalare i midjan och längre i benen. Liiite glapp i midjan bak, men det är rätt vanligt för mig.

Styvare material med lätt kompressionskänsla. Dubbla benfickor. Jättefina faktiskt, vet inte om jag skulle betala fullpris ändå men är väldigt nöjd med dom för 450kr.

Ps of Sweden ridbyxor Brianna strl 44:

Bättre passform, lite smalare i midjan och längre i benen. Liiite glapp i midjan bak, men det är rätt vanligt för mig.

Styvare material med lätt kompressionskänsla. Dubbla benfickor. Jättefina faktiskt, vet inte om jag skulle betala fullpris ändå men är väldigt nöjd med dom för 450kr.
Jag köpte dem med, stl 42. Sitter som en smäck, snygg grön färg och riktigt sköna. Absolut värda 450 kr! Tröjan är från Börjes readag igår, först 30% sen 50% på det!

1744984560139.webp

Fick du till storleken på hjälmen? Vad tycker du om den? 🙃
jag beställde en till, i storleken större -den var för stor 😅 Även om man drog åt den så var liksom skalet för stort. Blev jättesur :rofl: men grejade lite, testade och ställde in, och jämförde dem -slutade med att jag skickade tillbaka den stora och behöll den mindre, och fick till inställningen så nu känns den bra. Har ridit i den i typ 2v och är nöjd

Jag har shoppat ny (begagnad) sadel. Skall bara få den justerad av en utprovade då den är lite för vid pt.
Sen måste släpet till service och nog ha nya däck och jag önskar mig en ny hjälm... 🙈

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 874
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 143
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka