Stora hästdagen på Åby

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare grodan boll
  • Startdatum Startdatum
Sv: Stora hästdagen på Åby

Jag var ironisk. Mest som svar på att du tyckte att alla proffs i Sverige var allvetare. Eller inte. (Se tidigare inlägg)

I USA kör de ofta utan hjälm också. Kanske något vi ska införa här med då? :grin:

Förstod det ;) men USA är ett föregångsland på mycket inom travet :D
Hjälm vet jag itne många som använder hemma gör du?:angel:

I alla fall, du får göra som du vill. Tyvärr är sporten full av sådana som tänker som du. Därför händer det olyckor också. Tyvärr är det ibland andra som drabbas också även om de själva kanske tänker lite mer på säkerheten.

Jag tycker tyvärr att det oftast de som tänker mycket på säkerheten som råkar illa ut, varför vet jag inte men kusin dog i en bilolycka han som körde hade inte bältet på sig och klarade sig helt utan skador. Han var alltid den som först satte på sig bältet och en dag så hände olyckan ändå. Men trotts detta har jag alltid bälte på mig i bilen men sällan hjälmen på mig när jag kör häst vet inte varför men.

Fick du sålt hästen? Var det många som blev sålda? Vädret var väl inte så kul... Hade nog varit mer folk om det varit fint vårväder.

Har en som ska komma och provköra. Min lilla tyckte det var sååå tråkigt att stå där en hel dag så hon hade ingen motivation att springa. Joggade lite lugnt runt och tyckte att hon hade ansträngt sig nog. Var som att ha med en gammal trött arbetshäst:angel:. Det mest intessanta hon såg på hela dagen var traktorn som sladdade utanför boxarna. Den stod hon och såg längtansfullt på.
Vet inte hur många som bytte ägare. Var några riktigt fina med. Nån gick runt 1,25 redan. Vädret var uselt och banan var inte rolig. Med bättre väder hade det nog som du säger lockat mer folk. Var inga och tittade vid boxarna förrens efter visningen på banan.

Ja, många som går fort redan nu. Team Lyon (initiativ av Åbys hästagreförening för att få fler hästägare, såldes i många delar) köpte Staro Caramba där för 2 år sedan. Hon gick mellan 25 och 30 då, har varit ofräsch i framknäna sedan dess... Nu är hon opererad.

Inte så konstigt. Jag tycker det är väl häftigt att köra sådana tider med dom små redan. Jag är rädd att jag ska köra för fort med min och då går hon 1,45-1,55 i jobb. Och det var ju många som redan låg under eller på premietiden av vad dom berättade om hästarna.

Om någon körde 25 med en tvååring i torsdags på den banan var det riktigt omdömmeslöst. Ludde tyckte visst banan var så dålig att han hotade att stryka alla sina och åka hem och de inte fixade banan innan första loppet, vilket skedde. Men den var väl bedrövlig när tvååringarna visades?

När min var ute, vilket var i mitten, så hade dom börjat att ploga av den. Innerspåret var plogat men på resten var det ca 5 cm snö. Man blev nästan ihjälslagen av alla flygande isklumpar.:crazy:
Jag såg den som gick så fort. Om tiden var helt korrekt vet jag inte men fort utav helsike gick det. Trodde först det var en tävlingshäst som var inne och värmde tills jag såg nummerbrickan. Förstår inte vitsen med att köra så särskilt inte på den banan.

Det jag tycker var lite dåligt var att tvååringarna var så sent på banan att det kom in tävlingshästar samtidigt på slutet. Både monté och körhästar.

När min var ute, vilket var i mitten, så hade dom börjat att ploga av den. Innerspåret var plogat men på resten var det ca 5 cm snö. Man blev nästan ihjälslagen av alla flygande isklumpar.:crazy:
Jag såg den som gick så fort. Om tiden var helt korrekt vet jag inte men fort utav helsike gick det. Trodde först det var en tävlingshäst som var inne och värmde tills jag såg nummerbrickan. Förstår inte vitsen med att köra så särskilt inte på den banan.

Det jag tycker var lite dåligt var att tvååringarna var så sent på banan att det kom in tävlingshästar samtidigt på slutet. Både monté och körhästar.

Ja de kan vara lite farligt då med äldre hästar som rusa förbi i full fart.

Vitsen med att köra så fort är att få ett så högt pris som möjligt ägarna bryr sig oftast bara om det och inget annat.

Vitsen med att köra så fort är att få ett så högt pris som möjligt ägarna bryr sig oftast bara om det och inget annat.

De köparna som vill ha en tvååring som springer 25 i mars på snömodd är inte jättesmarta...

Corminta, om du läser denna tråden, vad ligger tvååringarna på i Florida nu? Kör ni under 2.25 redan?

Va, farligt? Jag trodde att tvååringarna skulle vara förberedda på sådana saker? :grin: Annars ger det ju ett oproffsigt intryck. :grin:

Ja är de vana så händer inget men kommer det 3-5 hästar rusande förbi i max fart vill de små hänga på ;) är man inte beredd på det kan det vara farligt :D

Jag måste ju faktiskt hålla med Civil action i detta med sulk på två åringar. Jag kör i sulk med min tvååring, inga som helst problem. Gick i speedcard dom 3 första gångerna på banan, sen 3 provlopp i sulkett och i det sista provloppet i sulk, nu blir det premie. I Sulk.. Inga som helst problem. Men alla väljer själva hur dom vill göra med sina hästar. En slaggjord eller inte är också ens egens val, jag har slaggjord för säkerhetsskull även käk..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag, 10 augusti, är det dags för årets andra övervakningsstall med övernattning då hästarna som ska starta i Åby World Grand Prix...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka som tagit sig till premiärfinalen av Stora Enso Cup dit unga dressyrryttare kvalat under året. Finalen går den...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023