Sv: Stora hästdagen på Åby
Förstod det men USA är ett föregångsland på mycket inom travet
Hjälm vet jag itne många som använder hemma gör du?
Jag tycker tyvärr att det oftast de som tänker mycket på säkerheten som råkar illa ut, varför vet jag inte men kusin dog i en bilolycka han som körde hade inte bältet på sig och klarade sig helt utan skador. Han var alltid den som först satte på sig bältet och en dag så hände olyckan ändå. Men trotts detta har jag alltid bälte på mig i bilen men sällan hjälmen på mig när jag kör häst vet inte varför men.
Jag var ironisk. Mest som svar på att du tyckte att alla proffs i Sverige var allvetare. Eller inte. (Se tidigare inlägg)
I USA kör de ofta utan hjälm också. Kanske något vi ska införa här med då?
Förstod det men USA är ett föregångsland på mycket inom travet
Hjälm vet jag itne många som använder hemma gör du?
I alla fall, du får göra som du vill. Tyvärr är sporten full av sådana som tänker som du. Därför händer det olyckor också. Tyvärr är det ibland andra som drabbas också även om de själva kanske tänker lite mer på säkerheten.
Jag tycker tyvärr att det oftast de som tänker mycket på säkerheten som råkar illa ut, varför vet jag inte men kusin dog i en bilolycka han som körde hade inte bältet på sig och klarade sig helt utan skador. Han var alltid den som först satte på sig bältet och en dag så hände olyckan ändå. Men trotts detta har jag alltid bälte på mig i bilen men sällan hjälmen på mig när jag kör häst vet inte varför men.